کاهش چشمگیر شکایات مشترکان از خدمات ارزش افزوده

براساس آمارهای اعلام شده از طرف مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری کشور، میزان شکایات ثبت شده از خدمات ارزش افزوده در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته به مقدار 73 درصد کاهش پیدا کرده است.

بر اساس آمارهای ثبت شده پس از اجرای مصوبه 300 وس در 19 خرداد مبنی بر پایان سرویس‌های ارزش افزوده ناخواسته برای مشترکان، و مدیریت بهتر بر روی این نوع خدمات، حال میزان شکایات مردمی از خدمات ارزش افزوده به شدت کاهش پیدا کرده است.

پیمان قره داغی مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری در این مورد اعلام کرد: طی سه ماهه ابتدایی سال جاری شاهد کاهش ۷۳ درصدی شکایات مشترکان از سرویس‌های ارزش افزوده نسبت به زمان مشابه در سال گذشته  بودیم.

پیمان قره داغی  آمار کامل شکایات مردی از خدمات ارزش افزودی طی سه ماهه ابتدایی سال جاری و سال گذشته را به شرح زیر اعلام کرد:

طی سال گذشته به طور کلی ۹۵۳ شکایت در مورد خدمات ارزش افزوده ثبت شده که ۳۳۱ مورد آن مربوط به فصل ابتدایی سال است. از این تعداد ۴۴ شکایت در فروردین ماه، ۱۵۷ مورد در ماه اردیبهشت و ۱۳۰ شکایت در خرداد ماه سال 98 ثبت شده است.

اما در سال جدید تعداد شکایات مردمی تاکنون تنها 89 مورد بوده که از این تعداد در ماه فروردین 27 شکایت، در ماه اردیبهشت 42 شکایت و در ماه خرداد 20 شکایت به ثبت رسیده است. با این کاهش چشمگیر میزان شکایات مردمی به نظر می‌رسد نارضایتی‌های مشترکان تا حد قابل توجهی رفع شده است.

مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری گفت: بر اساس این آمارها خوشبختانه تلاش وزارت ارتباطات جهت پایان دادن به سوء استفاده اپراتورها و آگاهی سازی مردم به نتیجه رسیده حالا اپراتورها نیز براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات موظف هستند تا به صورت شفاف خدمات ارزش افزوده را برای کاربران خود فال نمایند.

رگولاتوری کشور

دیگر نمی‌توان به صورت ناخواسته مشترکان را وارد خدمات ارزش افزوده کرد

وی با اشاره به روش‌های مختلف در نظر گرفته شده برای فعال یا غیر فعال سازی سرویس‌های ارزش افزوده گفت: از این پس تمامی سرویس‌ها به صورت شفاف از طریق کد #800* قابل پیگیری است. مشترکان می‌توانند از طریق این سامانه تمامی خدمات ارزش افزوده خود را مشاهده و مدیریت نمایند.

قره داغی اشاره کرد: درصد بالایی از شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به عضویت ناخواسته در سرویس‌های خدمات ارزش افزوده، همچنین بی‌اطلاعی از هزینه‌ها است که با اجرایی شدن مصوبه ۳۰۰، دیگر نمی‌توان به صورت ناخواسته مشترکان را وارد عرصه این خدمات کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH