تولید یک ماسک هوشمند و جدید برای مقابله با شیوع فراگیر ویروس کرونا

امروزه دسترسی به فناوری به شکل فزآینده‌ای در حال افزایش است و اکنون شاهد عرضه اسمارت‌فون‌ها، اسمارت‌واچ‌ها، عینک‌های هوشمند، اسپیکرهای هوشمند، نمایشگرهای هوشمند، منازل هوشمند و بسیاری از ابزارهای دیگر هستیم. در حال حاضر چندین کشور جهان کماکان با مشکل شیوع فراگیر ویروس کرونا دست‌به‌گریبان هستند و در این میان یک تولیدکننده اقدام به معرفی ماسک‌ هوشمند نموده است. بر اساس گزارش نشریه رویترز این ماسک در کشور ژاپن طراحی شده و از طریق یک اسمارت‌فون و ارتباط بی‌سیم به اینترنت متصل می‌شود.

این ماسک هوشمند توسط یک استارتاپ ژاپنی با نام Donut Robotics تولید شده و قادر به انتشار پیام‌ها و ترجمه زبان ژاپنی به 8 زبان مختلف است. کاربران c-mask پلاستیکی سفیدرنگ را بر روی ماسک معمولی خود قرار داده و از طریق ارتباط بلوتوث آن‌را به گوشی خود متصل می‌کند. افراد استفاده‌کننده از ماسک قادر به ارسال متن، برقراری تماس و افزایش میزان بلندی صدای کاربر خواهند بود. Donut Robotics ایده تولید ماسک هوشمند را در ناامیدی کامل عملیاتی کرد؛ چرا که این شرکت نیازمند محصولی جهت فروش در دوران شیوع ویروس کرونا بود. شیوع فراگیر کروناویروس موجب لغو سفارشات مربوط به ربات‌های راهنما و مترجم از سوی فرودگاه Haneda توکیو شد و کمپانی پیرامون میزان تقاضای این محصولات در آینده نیز چندان مطمئن نیست. طراحی نمونه اولیه این ماسک توسط استارتاپ مذکور تنها 1 ماه زمان برد و این الگوی طراحی توسط یکی از مهندسان Donut Robotics با نام Shunsuke Fujibayashi عملیاتی شد. این شخص با هدف کمک به تفسیر گفتار از طریق نگاشت عضلات صورت اقدام به توسعه یک ماسک نموده بود. بودجه موردنیاز برای ساخت این محصول برابر با 260 هزار دلار بود که با فروش سهام شرکت Donut Robotics از طریق وبسایت سرمایه‌گذاری Fundinno حاصل شد.

Taisuke Ono؛ مدیرعامل شرکت Donut Robotics خاطرنشان کرد: ” ما برای تولید یک ربات سال‌ها با جدیت تمام تلاش کردیم و اخیرا از این فناوری برای تولید یک محصول جدید بهره‌برداری نمودیم. این محصول به پرسش‌های موجود پیرامون نحوه تغییر شکل جامعه بر اثر شیوع کروناویروس پاسخ می‌دهد.” ماسک هوشمند با قیمت‌گذاری تقریبی 40 دلاری عرضه می‌شود و این محصول با توجه به ماهیت جدید خود بازار نو و متفاوتی را هدف خواهد گرفت. هیچ قانونی وجود ندارد که آقای Ono و شرکت تحت سرپرستی وی قادر به پیروی از آن باشند. در یکی از سناریوهای احتمالی شرکت به‌دنبال فروش خدمات مشترکین از طریق اپلیکیشنی است که کاربران بایستی آن‌را روی گوشی‌های خود نصب نمایند.

بر اساس جدول زمانی تنظیم شده با آغاز ماه سپتامبر نخستین محموله 5000 واحدی ماسک در کشور ژاپن به فروش خواهد رفت. کمپانی به‌دنبال فروش محصول خود در ایالات‌متحده، کشورهای اروپایی و چین است و تصور می‌کند که ماسک‌ هوشمند با استقبال فراوان مشتریان مواجه خواهد شد. اکنون که نام ماسک هوشمند به فهرست انواع ابزارهای هوشمند اضافه شده است؛ در آینده کدام محصولات از فناوری‌های پیشرفته و هوشمند بهره‌مند خواهند شد؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH