قابلیت جدید اندروید امکان تشخیص تماس‌های مزاحم توسط کاربران را فراهم می‌کند

بر اساس گزارشات مخابره شده نیمی از تماس‌های تلفنی دریافتی توسط کاربران اسمارت‌فونی طی سال جاری از نوع ناخواسته، اشتباهی یا با هدف کلاهبرداری برقرار شده‌‌اند. به بیان دیگر هنگامی‌که شما صدای زنگ خوردن گوشی خود را می‌شنوید؛ به منظور تشخیص موجه یا نادرست بودن آن بایستی مدت زمان مشخصی را اختصاص دهید. بعلاوه شما از هویت شخص تماس‌گیرنده و هدف وی از برقراری تماس آگاه نیستید. اما گوگل مشغول افزودن قابلیت جدیدی به اپلیکیشن Phone است که دلیل برقراری تماس توسط یک کسب‌وکار را به کاربر اعلام خواهد کرد. این مشخصه به کاربر فرصت می‌دهد تا برای پاسخگویی یا عدم پاسخ به تماس تلفنی تصمیم‌گیری نماید.

صفحه پشتیبانی گوگل از این مشخصه تحت‌عنوان “Verified Calls” یاد کرده است. گوگل در این صفحه اعلام می‌کند که مشخصه Verified Calls به کاربران کمک خواهد کرد تا در خصوص تماس‌های دریافتی توسط اسمارت‌فون خود آگاهانه تصمیم بگیرند. گوگل لوگوی مربوط به کسب‌وکار برقرارکننده تماس را نیز نمایش خواهد داد.

با راه‌اندازی مشخصه Verified Calls یک شرکت پیش از برقراری تماس با کاربر، شماره تلفن خود، شماره تلفن کاربر و دلیل خود برای برقراری تماس را به سرور اختصاصی “Verified Calls” ارسال می‌کند. گوگل در خصوص دلایل احتمالی دریافت تماس از سوی یک کسب‌وکار مثال‌هایی را ارائه نموده است. برای مثال شرکت‌ها به منظور یادآوری برنامه زمانی مربوط به اشتراک اینترنت یا اطلاع‌رسانی پیرامون رسیدن سرویس تحویل غذا به مقصد با کاربران تماس می‌گیرند. این اطلاعات به اپلیکیشن Phone هندست کاربر ارسال می‌شوند. لذا هنگامی‌که یک کسب‌وکار با گوشی اندرویدی شما تماس می‌گیرد؛ گوگل به مقایسه اطلاعات تماس با داده‌های ارسالی به اپلیکیشن Phone می‌پردازد. در صورت مطابقت این اطلاعات با هم، پیام “Verified Call” بر روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. پس از مدت چند دقیقه اطلاعات مربوط به تماس شامل شماره تلفن کاربر و دلیل پشت پرده تماس از روی سرور گوگل حذف می‌شوند.

مشخصه Verified Caller برای اپلیکیشن Phone شرکت گوگل ارائه شده است

به منظور عملکرد مشخصه “Verified Callers” تنظیمات مربوط به آن بایستی فعال باشند. این مشخصه به‌صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود. کاربران با اجرای اپلیکیشن Phone می‌توانند این قابلیت را غیرفعال نمایند. بدین منظور کاربر بایستی به مسیر Settings > Caller ID and spam (یا Spam and Call Screen) مراجعه کرده و گزینه Verified Calls را غیرفعال نماید. همچنین به منظور بهره‌مندی از مشخصه فوق بایستی اپلیکیشن Google Phone روی هندست کاربر نصب بوده و شماره‌ تلفن وی نیز به حساب‌کاربری شخصی گوگل متصل باشد. انجام این کار از طریق مراجعه به آدرس myaccount.google.com امکان‌پذیر است. با ورود به بخش “Personal info”، انتخاب گزینه “Contact info” و سپس Phone می‌توان شماره تلفن را به اکانت گوگل متصل کرد. کاربران همواره قادر به افزودن، حذف یا تغییر شماره تلفن خود خواهند بود. نهایتا به منظور کارکرد این مشخصه، کسب‌وکارها بایستی اطلاعات “Verified Caller” خود را برای گوگل ارسال نمایند. با راه‌اندازی صفحه پشتیبانی این قابلیت می‌تواند آماده بهره‌برداری باشد. هنگام دریافت تماس تلفنی از سوی یک کسب‌وکار بر روی گوشی اندرویدی خود به‌دنبال مشاهده صفحه “Verified Caller” باشید. با این‌حال بایستی به‌خاطر داشت که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی از اپلیکیشن‌های شماره‌گیر اختصاصی خود استفاده می‌کنند. مشخصه فوق صرفا روی اپلیکیشن Google Phone قابل دسترس بوده و کاربران برای نصب این برنامه روی هندست خود می‌توانند به فروشگاه گوگل پلی استور مراجعه نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH