۳ نکته‌ی مهم که قبل از خرید گوشی باید بدانید + پرفروش‌ترین گوشی‌های سال اخیر

این روزها انتخاب گوشی از بین ده‌ها برندی که در حال توسعه‌ی مداوم محصولات خود هستند و تکنولوژی‌هایی که روز به روز بر سرعت توسعه‌ی آن‌ها افزوده می‌شود، کار پیچیده و سختی است. بنابراین، چگونه یک گوشی مناسب انتخاب کنیم؟

۱) بودجه‌ی خود را مشخص کنید

قبل از هر چیزی بودجه‌ی خود را مشخص کنید، با مشخص شدن بودجه‌ی خرید خود می‌توانید لیست گوشی‌هایی را که در رنج قیمتی موردنظرتان هستند، تهیه نمایید. اگر بخواهید می‌توانید از صفحه‌ی راهنمای خرید گوشی سایمان دیجیتال برای این منظور استفاده کنید. در این بخش به صورت ماهانه راهنماهای خرید گوشی‌ها در رنج‌های قیمتی مختلف بروزرسانی و منتشر می‌شود.

۲) اولویت‌های خود را تعیین نمایید

اولویت‌های شما در واقع، نحوه‌ی استفاده‌ی شما از گوشی را مشخص می‌کنند. اگر شما از تلفن همراه‌تان برای وب‌گردی استفاده می‌کنید، باید شاخص‌های متفاوتی با کسی که از تلفن همراه برای تماس استفاده می‌کند، در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر شما بیشتر اوقات خود را به وب‌گردی و جستجو در اینترنت می‌گذرانید، گوشی شما باید از لحاظ اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش و قدرت تراشه‌ پاسخگوی نیاز شما باشد. یا اگر در اکثر مواقع، شما در حال تماس با تلفن همراه خود هستید، اهمیت دادن به باتری و المان‌های فنی صدا باید از اولویت بیشتری برای شما برخوردار باشد.

۳) در مورد گوشی‌های مناسب لیست تحقیق کنید

بعد از این‌که لیست گوشی‌های مناسب را تهیه کردید و بهترین‌ها را براساس اولویت‌ها و نیازهای خود انتخاب کردید، نوبت به تحقیق و تفحص می‌رسد. بهتر است برای انتخاب نهایی جزئیات کامل فنی راجع به گوشی‌های مورد نظر را بدانید تا بتوانید انتخاب صحیحی داشته باشید. برای این منظور می‌توانید به صفحات بررسی گوشی و مقایسه گوشی‌ها در رسانه‌های آنلاین مراجعه کنید.

در این قسمت‌ها به صورت ریز به ریز تمامی نکات مثبت و منفی راجع به گوشی موردنظر بیان می‌شود و به شما کمک می‌کند تا از انتخاب خود مطمئن یا منصرف شوید.

برخی از گوشی‌های پرفروش برندهای تولید کننده گوشی که می‌تواند جزو انتخاب‌های شما نیز باشد:

ردمی نوت ۸ پرو

ردمی نوت ۸ که یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۰ است، محصول برند شیائومی بوده و به دلیل قیمت مناسب و ارزش بالایی که دارد، یکی از محبوب‌ترین‌ها محسوب می‌شود.

ردمی نوت ۸ پرو از تراشه هلیو جی ۹۰ تی مدیاتک استفاده کرده است، دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و از دوربین ۴گانه‌ای با سنسورهای  ۶۴ مگاپیکسلی با لنز واید، ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض، ۲ مگاپیکسلی برای تصویربرداری ماکرو و ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق تصویر استفاده می‌کند.

نوا ۵ تی

نوا ۵ تی گوشی میان‌رده‌ی هواوی است که از لحاظ مشخصات به پرچم‌داران این برند مشابه‌تر است و از آن‌جایی که قیمت مناسب‌تری نسبت به پرچم‌داران دارد، از محبوبیت بالاتری برخوردار است.

این گوشی از بدنه‌ی شیشه‌ای و آلومینیومی ساخته شده و جزو خوش‌دست‌ترین گوشی‌های حال حاضر موجود در بازار است. نوا ۵ تی از باتری ۳۷۵۰ میلی آمپرساعتی، تراشه‌ی قدرتمند کرین ۹۸۰ و نمایشگر ال سی دی بهره می‌برد.

نوا ۵ تی از اندروید ۹ پای استفاده می‌کند، اما قابلیت آپدیت به اندروید ۱۰ را دارد. رابط کاربری این گوشی ای ام یو آی ۱۰ است که مخصوص گوشی‌های هواوی است. در این رابط کاربری بیشتر روی امکانات و شخصی‌سازی تمرکز شده است.

آیفون ۱۱ پرو مکس

آخرین پرچم‌دار اپل که جزو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهانی نیز شناخته شده است، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که می‌خواهند یک پرچم‌دار خوب خریداری کنند.

آیفون ۱۱ پرو مکس نمایشگر ۶.۵ اینچی دارد که با فناوری اولد ساخته شده است و دارای وضوح ۱۲۴۲ در ۲۶۸۸ پیکسل است.

این گوشی از بدنه‌ی استیل طراحی شده است، سیستم سریع شناسایی لمس ۱۲۰ هرتزی دارد و همین موضوع باعث شده که سریع‌تر و روان‌تر از سایر گوشی‌ها باشد، دوربین سه گانه دارد و از کیفیت تصویربرداری بالایی برخوردار است.

گلکسی A51

گلکسی A50 یکی از گوشی‌های محبوب سامسونگ محسوب می‌شد که با توجه به قیمتش از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار بود.

گلکسی A51 سامسونگ نه تنها این ویژگی های خوب را حفظ کرد، بلکه برخی از آن ها را پیشرفته تر کرده تا این گوشی بتواند جایگزین شایسته ای برای نسل قبلی باشد.

گلکسی A51  از طراحی زیبا در کنار نمایشگر بدون حاشیه برخوردار است که آن را از سایر میان رده های بازار، مجزا می کند. همچنین در قسمت پشتی این گوشی از دوربین چهاگانه بهره گرفته شده است که کیفیت بسیار خوبی در اختیار می‌گذارند. در زمینه نرم افزاری نیز این گوشی تغییراتی به خود دیده و از نسخه آخر سیستم عامل اندروید به همراه آخرین نسخه از رابط کاربری سامسونگ استفاده می‌کند که به ارزش های خرید آن می افزاید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

2 در مورد “۳ نکته‌ی مهم که قبل از خرید گوشی باید بدانید + پرفروش‌ترین گوشی‌های سال اخیر”

  1. طرف گوشی هواوی داره ، بعد که اسم برند شیائومی میاری میگه : اَه اَه گوشی چینی !!!
    او حتی نمیدونه گوشی هواویش ساخت کدام کشوره ؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH