مواظب سواستفاده کلاهبرداران از پیامک و سایت جعلی سامانه همتا باشید

به گزارش آی‌تی‌رسان، به تازگی تعدادی از کلاهبرداران با ساخت وب‌سایتی مشابه با سایت اصلی سامانه همتا و ارسال پیامک‌های جعلی حاوی آدرس سایت تقلبی، اطلاعات بانکی کاربران را بدست می‌آورند. در این روش کلاهبرداران با فریب دادن مردم و هدایت آن‌ها به سایتی مشابه به وب‌سایت اصلی سامانه همتا، اطلاعات بانکی کاربران را به دست آورده و اقدام به خالی نمودن حساب‌ها می‌کنند.

در ادامه تصویر نمونه پیامک ارسال شده برای مردم مشاهده می‌شود. این پیامک حاوی آدرس سایت جعلی بوده و این در حالی است که سایت اصلی سامانه همتا با آدرس hamta.ntsw.ir در دسترس کاربران قرار دارد.

سامانه همتا
تصویر پیام حاوی آدرس سایت جعلی سامانه همتا

پس از ورود به سایت جعلی، طراحی دقیق و مشابه سایت با سامانه اصلی همتا موجب فریب خوردن کاربران شده و در ادامه با وارد کردن اطلاعات شخصی، به دام کلاهبرداری به روش فیشینگ می‌افتند. در ادامه تصویر سایت جعلی و سایت اصلی سامانه همتا قابل مشاهده است.

سامانه همتا
سایت جعلی سامانه همتا
سامانه همتا
سایت اصلی سامانه همتا

سایت جعلی فیلتر است

نکته قابل توجه آن است که سایت جعلی سامانه طرح رجیستری فیلتر شده اما به دلیل آن که بسیاری از کاربران همواره با استفاده از فیلترشکن به گشت و گذار در اینترنت میپردازند و پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام وارد می‌شوند. افراد زیادی متوجه فیلتر بودن سایت نشده و اطلاعات شخصی خود را وارد می‌کنند.

مدیران مربوطه بارها در مورد اینگونه از کلاهبرداری‌ها هشدار داده و نکات مهم برای تشخیص دادن پیامک و سایت‌ اصلی سامانه همتا با موارد جعلی را بازگو کرده‌اند.

چگونه پیامک و سایت سامانه اصلی طرح رجیستری را تشخیص دهیم؟

باید توجه کرد که تمام پیامک‌های سامانه متا از سرشماره پیامکی HAMTA ارسال خواهند شد. این درحالی است که پیامک‌های جعلی با شماره‌های متفرقه ارسال می‌شوند.

همچنین سایت اصلی طرح رجیستری به آدرس hamta.ntsw.ir و سامانه اطلاع رسانی با آدرس hamtainfo.ntsw.ir در دسترس است و سایت‌هایی با آدرس‌های دیگر جعلی محسوب می‌شود.

در سامانه همتا تمامی خدمات به صورت رایگان انجام می‌شود و کاربران مجبور به پرداخت هیچگونه مبلغی نخواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH