توسعه فناوری 5g

چشم انداز مثبت برای بومی‌سازی فناوری 5G در کشور

وزیر ارتباطات چند روز پیش در مراسم راه‌اندازی بزرگ‌ترین دیتا سنتر غرب کشور اعلام کرد که تا دو هفته دیگر مرکز آزمایشی 5G در مرکز مخابرات تهران راه‌اندازی می‌شود. این اتفاق اقدام رو به جلویی برای استفاده هر چه سریع‌تر از فناوری 5G در صنعت و فناوری خواهد بود که به زودی رقم خواهد خورد.

ستار هاشمی معاون وزارت ارتباطات در همین خصوص و با اشاره به مزایای راه‌اندازی نسل پنجم ارتباطات گفت: فناوری 5G تنها محدود به افزایش سرعت و ارتقاء کیفیت خدمات ارتباطی نیست، با این فناوری ارائه سرویس‌ها به مناطق دوردست ممکن می‌شود و به این ترتیب شاهد کاهش شکاف دیجیتالی میان شهرهای بزرگ و مناطق دوردست و محروم خواهیم بود.

ستار هاشی با بیان دیگر مزایای مهم قابل بهره‌برداری از نسل پنجم ارتباطات اعلام کرد: با این فناوری راه برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت خدمات بیمارستان هوشمند مانند جراحی‌های از راه دور، همچنین کمک به بهره‌وری تولید و مدیریت مصرف انرژی در صنعت و کشاورزی، شکل گیری شهر هوشمند، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و ارایه خدمات تلویزیون‌ تعاملی برای دسترسی کاربران به محتوای با کیفیت هموار خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت کیفیت زیرساخت‌ها و توسعه باند برای بهره‌وری از فناوری 5G افزود: با توسعه کیفیت ارتباطات در فناوری 5G دسترسی به برخی از خدمات نوین مانند جراحی از راه دور امکان پذیر خواهد شد. البته اینگونه خدمات با جان افراد سر و کار دارد و به دلیل حساسیت و اهمیت بالا باید بر بستری ایمن و مداوم بدون هیچگونه خطا و افت کیفیتی انجام شود.

نقش برتر نرم افزار در توسعه فناوری 5G

وی با تاکید بر اهمیت نقش نرم‌افزار در توسعه نسل پنجم ارتباطات گفت: برای پیاده‌سازی 5G، اهمیت نرم‌افزار پررنگ‌تر است. با توجه به سرویس‌گرا بودن معماری فناوری 5G و تجربه فراوان کسب و کارهای داخلی در این حوزه، چشم‌انداز مثبتی برای بومی‌سازی خدمات و محصولات 5G وجود دارد.

ستار هاشمی با اشاره به ظرفیت‌های داخلی توسعه دهندگان نرم‌افزای عنوان کرد: در دوران قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، شاهد توان ارائه خدمات نرم افزاری در داخل بودیم و اعتقاد داریم توسعه دهندگان مجربی در کشور داریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH