نسخه پایدار اندروید 11 برای هندست‌های با 2 گیگابایت رم عرضه نخواهد شد

گوگل اخیرا نسخه بتا اندروید 11 را عرضه کرد و حالا راهنمای پیکره‌بندی دستگاه‌ها برای این این سیستم‌عامل فاش شده که جزییات جالبی را درباره آن نشان می‌دهد. همه دستگاه‌هایی که در آینده می‌خواهند این نسخه اندروید را اجرا کنند باید بیش از ۲ گیگابایت رم داشته باشند و آن‌هایی که ۲ گیگابایت یا کمتر رم دارند باید به‌عنوان یک دستگاه اندروید Go معرفی شوند.

همچنین گوشی‌های با ۵۱۲ مگابایت رم سرویس‌های موبایلی گوگل را به‌طور پیش‌فرض روی خود نخواهند داشت و این به معنای آن است که چنین دستگاه‌هایی به پایان عمر خود رسیده‌اند.

انتظار می‌رود که تغییرات مذکور با شروع سه ماهه چهارم امسال یعنی زمانی که اندروید 11 به‌طور عمومی عرضه می‌شود و آپدیت‌ها از طرف سازندگان گوشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد آغاز شوند.

البته هندست‌هایی که با نسخه‌های قبلی اندروید معرفی شده‌اند و ۲ گیگابایت رم دارند از این تغییرات مستثنی خواهند بود و اگر آپدیتی دریافت بکنند، برای جلوگیری از سردرگمی کاربران، در همان شاخه اصلی اندروید باقی خواهند ماند.

اندروید Go، نسخه لایت سیستم‌عامل اوپن سورس گوگل است و اکثر اپلیکیشن‌های این سیستم‌عامل را با قابلیت‌های کم اما با همان کاربرد اصلی دارد.

این تغییرات برای اطمینان از این موضوع انجام می‌شود تا گوشی‌های با سخت‌افزار متوسط نسخه سبک مناسبی از سیستم‌عامل اندروید در اختیار کاربران قرار دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH