راگ‌فون 3 ایسوس با نمایشگر 6.6 اینچی و تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس معرفی شد

ایسوس راگ‌فون 3 احتمالا هندستی است که بیش از هر زمان دیگری به یک کامپیوتر شخصی گیمینگ نزدیک شده است. در واقع به منظور خلق تجربه گیمینگ کاملا متفاوت برای کاربران، تعداد فراوانی ابزارجانبی قابل دسترس بوده و تقریبا همه چیز تحت کنترل شما قرار دارد. شما قادر به کنترل سرعت تراشه و آستانه فرکانس کاری آن خواهید بود. همچنین به منظور خلق تجربه کاربری بهینه می‌توانید تنظیمات مربوط به نمایشگر و سیستم صوتی گوشی را تغییر داده و با هدف جلوگیری از افت عملکرد دستگاه تنظیمات شبکه را بهینه‌سازی کنید. حتی تنظیمات مربوط به شارژ باتری نیز کاملا قابل تغییر هستند.

ایسوس راگ‌فون 3 – دکمه‌های شانه‌ای در سمت چپ و کانکتور پیشرفته در سمت راست بدنه

راگ‌فون 3 جزو نخستین گجت‌های اندرویدی است که توان پردازشی آن از طریق تراشه جدید اسنپ‌دراگون 865 پلاس تامین می‌شود. با این‌حال مدلی از گوشی با نام راگ‌فون 3 Strix Edition مجهز به ورژن معمولی و غیرپلاس اسنپ‌دراگون 865 است. اگرچه برخی کاربران احتمالا به‌دنبال خریداری ورژن‌های قدرتمندتر و پیشرفته‌تر این هندست هستند.

سرعت پردازنده مرکزی در این تراشه موبایلی برای نخستین بار به رقم 3.09 گیگاهرتز رسیده است. بعلاوه به لطف ارتقاء فرکانس کاری GPU اکنون عملکرد پردازنده گرافیکی در مقایسه با نسخه معمولی تراشه اسنپ‌دراگون 865 حدودا 10 درصد افزایش یافته است. همچنین تراشه ورژن پلاس از اتصال وای‌فای 6E پشتیبانی می‌کند. این اتصال در باند فرکانسی 6 گیگاهرتزی عمل نموده و ضمن ارائه پهنای باند بالاتر از زمان تاخیر کمتری برخوردار است. چنین عملکردی به لطف استفاده از یک روتر مناسب با تاخیر کمتر از 3 میلی ثانیه امکان‌پذیر شده است.

تصاویر ایسوس راگ‌فون 3 Strix Edition

مدل اصلی گوشی مجهز به رم و حافظه‌داخلی با ظرفیتی بالاتر است. مدل استاندارد گوشی مجهز به رم 12 گیگابایتی است؛ با این‌حال مشتریان در صورت عدم مواجهه با محدودیت‌های بودجه‌ای می‌توانند مدلی با 16 گیگابایت حافظه رم را خریداری نمایند. ظرفیت حافظه‌داخلی گوشی نیز از 128 گیگابایت آغاز شده و تا حداکثر 512 گیگابایت افزایش پیدا می‌کند. برای مقایسه جالب است بدانید که ظرفیت رم مدل Strix Edition از 8 گیگابایت آغاز شده و این محصول با 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌داخلی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. در تمامی مدل‌های فوق از رم پرسرعت LPDDR5 و حافظه‌داخلی سریع UFS 3.1 استفاده می‌شود. پیکره‌بندی حافظه در مناطق جغرافیایی مختلف احتمالا تا حدودی متفاوت خواهد بود.

اکنون ایسوس در اسمارت‌فون گیمینگ خود از سامانه خنک‌کننده AeroActive Cooler 3 بهره گرفته است. بدین‌ترتیب در قسمت پشتی گوشی دریچه‌ای جهت تهویه هوا تعبیه شده است؛ مشخصه‌ای که امکان وزش باد فن روی یک هیت‌سینک بزرگ مسی (6 برابر بزرگتر از راگ‌فون 2) را فراهم می‌کند. محفظه بخار نیز مجددا بازطراحی شده است. با این‌حال وجود روزنه تهویه در راگ‌فون 3 بدان معناست که این هندست یقینا در مقابل آب‌خوردگی مقاوم نخواهد بود.

افزونه خنک‌کننده AeroActive Cooler با پایه‌ای مستحکم که از طریق اتصال به پورت جانبی گوشی شارژ می‌شود

ایسوس به منظور اطمینان از توانایی تراشه برای پشتیبانی از نمایشگر 144 هرتزی راگ‌فون 3 از امکانات فوق بهره گرفته است. نمایشگر جدید آمولد 6.6 اینچی دستگاه دارای نرخ نوسازی 144 هرتزی است. با این‌حال کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانند از میان گزینه‌های 120 هرتزی، 90 هرتزی و خودکار یکی را انتخاب کنند. حالت خودکار بسته به نوع کاربری دستگاه بهینه‌ترین تنظیمات را اعمال خواهد کرد.

ایسوس به منظور دستیابی به تاخیر لمسی 25 میلی ثانیه‌ای (نرخ نمونه‌برداری لمسی 270 هرتزی) بر روی مشخصه‌های داخلی اندروید کار کرده است. بر اساس اعلام کمپانی این نرخ تاخیر در مقایسه با تمامی اسمارت‌فون‌های جدید کمتر است. نمایشگر گوشی نیز رنگ‌ها بسیار چشم‌نواز نشان می‌دهد. این نمایشگر مجهز به فناوری +HDR10 بوده و از طیف 1 میلیارد رنگی با شاخص deltaE<1 و پوشش‌دهی 113 درصدی پالت رنگی DCI-P3 برخوردار است.

دکمه‌های شانه‌ای اولتراسونیک گوشی از قابلیت اعمال تنظیمات سفارشی بیش‌تری نسبت به گذشته برخوردار هستند. کاربران در صورت نیاز به ابزارهای کنترلی بیش‌تر می‌توانند هر دکمه را به 2 دکمه مجزا تقسیم نموده یا از آن‌ها به‌عنوان ژست‌های کشویی تنظیم‌کننده زاویه دوربین در بازی‌ها استفاده کنند.

همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید؛ راگ‌فون 3 با ذهنیت استفاده به‌صورت افقی طراحی شده است. حواشی جانبی نمایشگر گوشی کماکان تا حدودی مشهود هستند؛ اگرچه ضخامت آن‌ها احتمالا به اندازه Lenovo Legion Phone نخواهد بود. این موضوع مانع از لمس ناخواسته نمایشگر توسط انگشتان دست شده و فضای موردنیاز جهت استقرار 2 اسپیکر قدرتمند در قسمت جلویی دستگاه را فراهم می‌کند.

ایسوس به منظور کاهش تاثیرات تداخلی اسپیکرها حین مکالمه، اصلاح منحنی پاسخ فرکانسی و پاسخ ضربه‌ای نسبت به بهینه‌سازی اسپیکرها با همکاری کمپانی Dirac اقدام نموده است. بعلاوه کاربران به اکولایزر صوتی مستقل برای هر بازی دسترسی دارند. بنابراین اعمال تنظیمات سفارشی صدا برای هر بازی به‌صورت مجزا امکان‌پذیر خواهد بود.

منوی تنظیمات صدا و پروفایل‌های صوتی هدفون به‌همراه حالت X-Mode

منوی AudioWizard دارای تعدادی پروفایل صوتی برای کلیه هدست‌های ROG است. این پروفایل‌ها مخصوص هدست‌های مجهز به جک صوتی 3.5 میلی‌متری، درگاه USB یا مدل‌های بی‌سیم هستند. در خصوص جک صوتی 3.5 میلی‌متری بایستی خاطرنشان کرد که هندست جدید فاقد چنین مشخصه‌ای است؛ اما اکثر اکسسوری‌ها از جمله افزونه AeroActive Cooler امکان افزودن یک جک ارتباطی را فراهم می‌کنند.

این هندست به‌همراه یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 30 واتی از طریق فناوری USB Power Delivery (همانند راگ‌فون 2) روانه بازار می‌شود. ایسوس ادعا می‌کند که با اتصال گوشی به شارژر ظرف مدت 46 دقیقه باتری به اندازه 4510 میلی‌آمپرساعت (معادل 70 درصد ظرفیت آن) شارژ خواهد شد. در اکثر فست‌شارژرهای موجود در بازار با رسیدن شارژ باتری به 70 درصد از سرعت شارژ دستگاه کاسته خواهد شد. چنین اقدامی با هدف محافظت از باتری انجام می‌شود. لذا به‌کارگیری باتری کوچک‌تر در کنار شارژر سریع‌تر موجب کاهش مدت زمان و میزان شارژ داخل باتری خواهد شد.

چنان‌چه بابت سلامتی باتری هندست خود نگران هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که نرم‌افزار مورد استفاده توسط ایسوس امکان کنترل همه‌جانبه فرآیند شارژ را فراهم می‌کند. شما قادر به اعمال محدودیت 80 یا 90 درصدی برای حداکثر میزان شارژ باتری خواهید بود. همچنین می‌توانید سرعت شارژ باتری را به 10 وات محدود نموده و یا برای آن زمان‌بندی مشخصی را تعریف کنید. لذا در صورت اتصال گوشی به شارژر طی مدت شب با بیدار شدن شما از خواب میزان شارژ باتری به 100 درصد خواهد رسید.

ایسوس بالاخره در مدل جدید راگ‌فون از پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه بهره گرفته است. با این‌حال حسگر سوم صرفا یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی گوشی در مقایسه با مدل پیشین ارتقاء یافته و اکنون از حسگر 64 مگاپیکسلی IMX686 بهره می‌گیرد. این دوربین از قابلیت بزرگنمایی 2 برابری بدون اتلاف در رزولوشن 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. دوربین دوم نیز از نوع فوق‌عریض با رزولوشن 13 مگاپیکسلی و میدان دید 125 درجه‌ای است.

دوربین اصلی قادر به ضبط ویدیوهای 8K با نرخ 30 فریم برثانیه یا فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم برثانیه است. همچنین کاربران به حالات HyperSteady Video و Wind Filter دسترسی دارند. در این‌حالت از تمامی 4 میکروفون تعبیه شده در اطراف بدنه گوشی استفاده می‌شود. دوربین سلفی نیز مجهز به یک حسگر 24 مگاپیکسلی است.

ایسوس راگ‌فون 3 با سیستم‌عامل اندروید 10 و 2 لانچر مختلف با اسامی ROG UI (الهام گرفته از مقوله گیمینگ) و ZenUI روانه بازار می‌شود. هر 2 لانچر از ظاهری بسیار نزدیک به نسخه خام اندروید برخوردار هستند؛ اما به منظور اطمینان از بهره‌مندی کاربران از نهایت توان سخت‌افزاری گوشی از چندین مورد بهینه‌سازی داخلی نیز استفاده شده است.

مدلی از راگ‌فون 3 با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی با برچسب قیمتی 1000 یورویی عرضه خواهد شد. همچنین کاربران در صورت تمایل به خریداری مدل مجهز به رم 16 گیگابایتی بایستی مبلغ 100 یورو بیش‌تر بپردازند. در مقابل چنان‌چه به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه‌های خود هستید؛ در این‌صورت نسخه Strix Edition با تراشه اسنپ‌دراگون 865 (غیر پلاس)، 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه‌داخلی و قیمت‌گذاری 800 یورویی گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسد.

در ادامه به معرفی برخی اکسسوری‌های منتخب برای سری راگ‌فون 3 می‌پردازیم:

نخستین ابزارجانبی نسخه بازطراحی شده کنترلر ROG Kunai 3 نام دارد. 2 نیمه جداشونده این کنترلر دارای جوی‌‌استیک‌ آنالوگ بوده و هر بخش دارای تعدادی دکمه است. این 2 نیمه با استفاده از یک کیس بامپر می‌توانند به 2 طرف گوشی متصل شده و یا به منظور ایجاد یک کنترلر شبه‌کنسولی به شارژر Kunai 3 وصل شوند. این حالت کاربری برای استفاده با پایه استند خنک‌کننده ایده‌آل خواهد بود.

کنترلر Kunai 3 در حالات متصل به گوشی، شارژر و اتصال به‌صورت شبه‌کنسولی

اکنون دستگیره‌ها دارای خاصیت جداشونده بوده و به‌همراه یک کیس ویژه جهت حمل‌ونقل عرضه شده‌اند؛ موضوعی که جابه‌جایی کنترلر Kunai را تسهیل خواهد کرد. چنان‌چه مایل به استفاده از کنترلرهای ایکس‌باکس، DualShock یا سایر مدل‌ها هستید؛ در این‌صورت ابزار Gaming clip پیشنهاد مناسبی خواهد بود.

کاربران می‌توانند از کنترلرهای کنسولی به‌همراه Gaming clip استفاده کنند

ابزار TwinView Dock 3 به منظور سازگاری هرچه بیش‌تر با نمایشگر آمولد 6.6 اینچی و 144 هرتزی گوشی به‌روزرسانی شده است. چنان‌چه پیش‌تر داک نسل دوم را خریداری کرده باشید؛ در این‌صورت کماکان می‌توانید از آن استفاده کنید (البته با حداکثر نرخ نوسازی 120 هرتزی). داک جدید به منظور افزایش مدت زمان بازی مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی است. همچنین این داک می‌تواند در بازی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از نمایشگر دوگانه مورد استفاده قرار گرفته یا به‌عنوان یک نمایشگر اضافی جهت نمایش محتوای چت‌ها حین اجرای بازی به‌کار گرفته شود.

نسخه جدید 144 هرتزی TwinView Dock

کیس محافظ ROG Lighting Armor Case 3 دارای الگوی طراحی جدیدی بوده و لوگوی ROG نیز در قسمت پشتی آن مشاهده می‌شود. نور LED سه رنگ (RGB) تعبیه شده در قسمت پشتی گوشی موجب روشن شدن لوگوی کیس خواهد شد. همچنین این کیس از قابلیت همگام شدن با حالت X-Mode و نمایش تصاویر پس‌زمینه متحرک روی نمایشگر گوشی برخوردار است.

کیس‌های Lighting Armor Case و Neon Aero Case با قابلیت نصب افزونه خنک‌کننده بر روی آن

همانند نسل‌های گذشته این‌بار نیز شاهد عرضه یک داک پیشرفته (Professional Dock) با چندین درگاه USB و پورت‌های اترنت و HDMI هستیم. داک جدید Mobile Desktop Dock نیز کارکردی مشابه دارد؛ اما این ابزار دارای پورت‌های بیش‌تری شامل 2 درگاه DisplayPort است که یکی از آن‌ها می‌تواند به‌عنوان ورودی به‌کار گرفته شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH