6 مزیت جذاب تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز یکی از خودروهایی است که می‌تواند همراه بسیار خوبی در مسیرهای آفرودی باشد. جزءبه‌جزء این خودرو طوری طراحی شده که تجربه یک رانندگی لذت‌بخش در مسیرهای ناهموار و کوهستانی را برای شما به ارمغان آورد. اولین نسل از این خودرو به اواسط دهه 1950 میلادی برمی‌گردد که به‌صورت یک جیپ برای کاربردهای نظامی طراحی شد. از آن سال تاکنون هشت نسل از این خودرو به بازارهای جهانی عرضه شده که به دلیل کیفیت سواری بسیار خوب با استقبال مناسبی روبرو شده‌اند. نام این خودرو از ابتدا تویوتا لندکروز نبود. درواقع هنگامی‌که Toyota تصمیم گرفت تا خودروی آفرودی خود را در سطح جهانی مطرح کند، برای گرم کردن بازار رقابت با لندروور این نام را برای خودروی آفرودی خود انتخاب کرد. هرچند که ممکن است به دلیل مصرف سوخت بالا و ابعاد بزرگ این خودرو چندان مناسب رانندگی در مسیرهای شهری به نظر نرسد، بااین‌حال طرفداران تویوتا لندکروز در سرتاسر جهان کم نیستند. در متن پیش رو تلاش شده تا با بررسی همه ابعاد تویوتا لندکروز، شما را با مزایای این آفرود کره‌ای آشنا کنیم.

توانایی آفرود، نخستین مزیت تویوتا لندکروز

یکی از مشکلاتی که افراد علاقه‌مند به گردش در طبیعت با آن روبرو هستند، نبود خودرویی است که توانایی و کشش همراهی با ماجراجویی‌هایشان را داشته باشد. تویوتا لندکروز از آن دسته خودروهایی است که با جمع کردن تمامی ویژگی‌های یک خودروی آفرود در خود توانسته توقعات را از یک خودروی عالی در این سطح برآورده کند. یکی از ویژگی‌هایی که تویوتا لندکروز را به‌عنوان یک خودروی آفرودی متمایز کرده، استفاده از دو دیفرانسیل با قفل الکترونیکی و محدودکننده لغزش است که به شما کمک می‌کند تا تسلط بیشتری بر رانندگی در مسیرهای ناهموار داشته باشید. به‌علاوه انتخاب یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک با قابلیت شیفت لاک برای انتقال قدرت پیشرانه به چرخ‌ها و هماهنگی خوب میان پیشرانه و گیربکس تویوتا لندکروز را به خودرویی راحت هنگام رانندگی تبدیل کرده است.

در کنار این موضوع استفاده از یک پیشرانه 4 لیتری 6 سیلندر که می‌تواند قدرتی برابر 240 اسب بخار و گشتاوری 376 نیوتن متری ایجاد کند، شما را قادر می‌سازد تا در 11 ثانیه این خودروی 2.5 تنی را از صفر به صد برسانید. اگر خواندن این جمله شما را هیجان‌زده کرد باید بدانید که پشت فرمان این تویوتا لندکروز می‌توانید رانندگی با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنید. به‌علاوه شما می‌توانید تا 138 لیتر سوخت در باک این خودرو ذخیره کرده و بدون هیچ نگرانی از نبود پمپ‌بنزین در مسیر، از سفر آفرودی خود لذت ببرید.

بازار دست‌دوم مناسب، دومین مزیت تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز خودرویی نیست که خریدار اول و آخرش خودتان باشید و دست شما را هنگام فروش در پوست گردو بگذارد. توانایی‌های جالبی که این خودرو در بخش فنی و امکانات رفاهی در خود انباشته، سبب شده که تویوتا لندکروز جایگاه مناسبی در بازار دست‌دوم برای خود دست‌وپا کند.

کیفیت ساخت بالا، سومین مزیت تویوتا لندکروز

یکی از ویژگی‌هایی که برای یک خودروی آفرودی در اولویت قرار می‌گیرد، استفاده از مواد باکیفیت است تا خودرو در مواجهه با عوامل غیرقابل‌پیش‌بینی در طبیعت دچار مشکلات جدی نشود. تویوتا لندکروز از آن دسته خودروهایی است که توانسته به دلیل کیفیت بالای مواد استفاده‌شده در ساخت کابین شهرتی برای خود به هم بزند. همچنین عایق‌بندی مناسب کابین سبب شده که صداهای ایجادشده در موتور به درون کابین راه نیابند و شما بتوانید از تجربه یک سفر آرام لذت ببرید.

فنربندی نرم و قدرتمند، چهارمین مزیت تویوتا لندکروز

یکی از توقعاتی که خریداران خودروهای آفرود از یک خودروی آفرودی دارند، داشتن یک سیستم فنربندی مناسب است تا علاوه بر کنترل راحت‌تر، کوبش‌های کمتری را به اتاق منتقل کند. سیستم فنربندی تویوتا لندکروز از ویژگی‌هایی است که سازندگان این خودرو برای طراحی و ساخت آن به خود می‌بالند.

فضاسازی داخلی مناسب، پنجمین مزیت تویوتا لندکروز

بدون شک تجربه سفر آفرودی با خانواده یکی از تجربه‌های بی‌نظیر برای هر فردی است. بااین‌حال نبود فضای کافی در داخل خودرو می‌تواند این تجربه بی‌نظیر را با تلخی‌های زیادی همراه کند. تویوتا لندکروز با داشتن ارتفاع 1890 میلی‌متری و فاصله محوری 2850 میلی‌متری توانسته فضای کافی و راحتی را در قسمت سر و پا برای تمامی سرنشینان فراهم کند.

امکانات رفاهی و ایمنی سطح بالا، ششمین مزیت تویوتا لندکروز

هرچند که امکانات رفاهی تویوتا لندکروز مونتاژ شده در ایران به‌پای نسخه وارداتی نمی‌رسد، اما هنوز می‌توان تویوتا لندکروز به‌ویژه در مدل VRX را یک خودروی آپشنال به حساب آورد. داشتن کروز کنترل به تویوتا لندکروز کمک می‌کند تا سرعت خودروی شما را تثبیت کرده و تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی را برای شما ساده‌تر می‌کند. همچنین داشتن سنسور جلو و عقب در بهبود دید شما به‌عنوان راننده بسیار تاثیر گذار است. در کنار این‌ها تجهیز کردن سیستم چراغ‌ها به دی‌لایت، تنظیم خودکار ارتفاع نور و چراغ مه‌شکن رانندگی در انواع مسیرها را برای شما ساده کرده است. اگر در یک مسیر گل‌آلود مشغول رانندگی هستید، نیازی نیست که برای کاهش نور چراغ‌ها نگران باشید، زیرا تویوتا لندکروز با چراغ شور خود به کمک شما می‌آید.

تویوتا لندکروز برای بهبود عملکرد ترمزگیری خود از سیستم ترمز ضد قفل، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز کمکی استفاده می‌کند. به‌علاوه فرمان هیدرولیکی تویوتا لندکروز که موقعیت آن در چهار حالت قابل تنظیم است، حفظ کنترل خودرو را برای شما ساده‌تر می‌کند. نمایشگر 8 اینچی، 6 بلندگو، مانیتور سقفی، قطب‌نما، هندزفری و ورودی‌های مختلف در سیستم مالتی مدیا تمام آن چیزی است که تویوتا لندکروز برای سرگرم کردن شما در طول مسافرت آفرودی خود برای شما در نظر گرفته است.

جمع‌بندی

تویوتا لندکروز نیز مانند سایر خودروها خالی از عیب نبوده و ممکن است باب طبع بسیاری از خریداران نباشد. بااین‌حال بررسی نظرات کاربران نشان می‌دهد که 90 درصد افراد از کیفیت تویوتا لندکروز احساس رضایت می‌کنند. این عدد برای بخش کابین و امکانات 70 درصد، برای طراحی ظاهری 65 درصد و برای رانندگی و عملکرد فنی 82 درصد است. مجموع این اعداد نشان می‌دهد که تویوتا لندکروز با توجه به امکاناتی که به مشتری ارائه داده و در مقایسه با سایر رقبا از ارزش خرید 75 درصدی برخوردار است که برای خودرویی در این سطح یک عدد نسبتا خوب است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH