پیام‌رسان‌های داخلی

برقراری تماس صوتی با پیام‌رسان‌های داخلی با هزینه کمتر به زودی اجرایی می‌شود

برای اولین بار در ایران قرار است با همکاری رگولاتوری و اپراتورها، امکان تماس صوتی اینترنتی از طریق پیام‌رسان‌های داخلی به صورت سازمان‌ یافته و هدفمند برقرار شود. تاکنون چندین بار طرح اتصال تماس صوتی و تصویری توسط برخی پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی اجرا شد اما هر بار ایجاد موانع مختلف از جمله دریافت مجوز‌ها، عدم شفافیت در هزینه تماس‌ها و موارد دیگر موجب شد تا این طرح‌ها با شکست مواجه شود.

اما حالا به نظر می‌رسد وزارت ارتباطات نیز پای کار آمده تا بتواند با یک برنامه منسجم و شفاف، امکان برقراری تماس صوتی اینترنتی با پیام‌رسان‌های بومی را اجرا کند.

چندی پیش حسن فلاح جوشانی رئیس رگولاتوری و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرح برقراری تماس صوتی در پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد، وی اعلام کرد: با توجه به مصوبه‌ شورای عالی فضای مجازی و رسیدن تعداد مخاطبان برخی پیام‌رسان‌های داخلی به مرز 5 میلیون، امکان برقراری تماس صوتی (call out) توسط اپراتورهای تلفن همراه کشور به زودی فراهم خواهد شد. برای این تماس نرخ هزینه دقیقه‌ای 25 تومان درنظر گرفته شده است.

در ادامه حسین فلاح جوشقانی روز یکشنبه با ارسال یک پیام توئیتری گفت: امروز در کمیسیون تنظیم مقررات، دستور العمل نحوه اتصال متقابل اپراتورها با پیام‌رسان‌ها تصویب شد. بر همین اساس از روز اجرای طرح، اپراتورها موظف خواهند بود تا امکان برقراری تماس Call out را برای پیام‌رسان‌های داخلی فراهم کنند. تعرفه اینگونه تماس‌ها، نصف تماس عادی خواهد بود.

به نظر می‌رسد با افزایش کاربران تماس‌های اینترنتی با استفاده از برنامه‌های غیرایرانی، حالا مدیران به فکر آن افتاده‌اند تا از این ظرفیت به وجود آمده استفاده نمایند و امکان تماس از طریق پیام‌رسان‌های داخلی با قیمت مطلوب دقیقه‌ای 25 تومان را برای کاربران فراهم کنند.

به نظر می‌رسد این طرح به افزایش مخاطبان پیام‌رسان‌های ایرانی و ریزش مخاطبان پیام‌رسان‌های خارجی کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH