تیک‌تاک مایکروسافت

مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد تیک‌تاک را بخرد

مایکروسافت اعلام کرد که برای خرید تیک‌تاک با رییس جمهور آمریکا و شرکت ByteDance مذاکره می‌کند. اپلیکیشن تیک‌تاک پس از نگرانی دولت آمریکا در رابطه با جمع‌آوری داده‌های شهروندان و تهدیدی که برای امنیت ملی این کشور محسوب می‌شد، روزهای سختی را سپری می‌کند. این اپلیکیشن مدتی پیش در آمریکا توسط دونالد ترامپ با ممنوعیت مواجه شد. پس از این که شرکت ByteDance به عنوان مالک تیک‌تاک برای برقراری معامله‌ای با دولت آمریکا ناموفق شد، مایکروسافت تصمیم گرفت که این اپلیکیشن را خریداری کند.

مایکروسافت به صورت رسمی اعلام کرد که ساتیا نادلا، مدیرعامل این شرکت در حال مذاکره با رییس‌جمهور آمریکا و شرکت ByteDance است. مایکروسافت متعهد می‌شود که تیک‌تاک را پس از بررسی‌های کامل امنیتی و ارایه منافع مالی به ایالات متحده، از جمله وزارت خزانه‌داری این کشور خریداری کند.

مذاکرات مایکروسافت با شرکت ByteDance تا 15 سپتامبر (25 شهریور) به طول می‌انجامد که نتیجه آن هنوز مشخص نیست. اگر مایکروسافت به این توافق دست پیدا کند، هدایت تیک‌تاک در بازارهای منتخب را به برعهده می‌گیرد و احتمال دارد که سرمایه‌گذاران آمریکایی را برای سهم داشتن در این توافق دعوت کند.

البته، این نکته را به خاطر داشته باشید که مایکروسافت فقط به دنبال اجرای خدمات تیک‌تاک در کشورهای آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزلند است و ByteDance نیز همچنان فعالیت شبکه اجتماعی خود در سایر بازارها را هدایت می‌کند.

تیک‌تاک مایکروسافت

مایکروسافت با خرید تیک‌تاک اطمینان می‌دهد که داده‌های شخصی کاربران آمریکایی را به سرورهای داخلی این کشور منتقل کند. به علاوه، این شرکت متعهد می‌شود که برنامه‌های نظارت امنیتی خود برروی تیک‌تاک را در فرمانداری هر شهر اجرایی کند.

تیک‌تاک مایکروسافت

بخش آمریکایی شبکه اجتمعی متعلق به ByteDance ارزشی بالغ بر 15 تا 30 میلیارد دلار دارد. این مسئله به عنوان یک موضوع مهم برای مایکروسافت تلقی می‌شود و باید دید که خرید این شبکه اجتماعی چینی چه چیز یا چیزهایی را برای این شرکت به ارمغان می‌آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH