رونمایی از محصولات جدید حوزه هوش مصنوعی در ایران

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور روز گذشته از سه سامانه هوش مصنوعی کشور رونمایی کرد. وی در بازدید از بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات هوش مصنوعی کشور اعلام کرد: هوش مصنوعی در آینده به عنوان یکی از کلیدیترین ضامن‌های امنیت کشورها مطرح خواهد شد و به همین جهت در معاونت علمی ریاست جمهوری، این بحث با جدیت دنبال می‌شود.

سورنا ستاری با اشاره به اینکه ایران مالک بزرگ‌ترین استارتاپ‌های منطقه در حوزه‌های مختلف از جمله ICT  و بیوتکنولوژی است، گفت: ما در منطقه در حوزه هوش مصنوعی نیز مدعی هستیم و باید در این حوزه مانند نانو تکنولوژی سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای تدارک ببینیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با تاکید بر توانمندی بنامه نویسان در بومی سازی سرویس‌های هوش مصنوعی عنوان کرد: اهمیت بومی سازی در حوزه هوش مصنوعی بسیار بالاست، بسیاری از سرویس‌ها به زبان فارسی و لهجه‌های محلی حساس هستند و از این رو باید از هوش مصنوعی برای توسعه سرویس‌های داخلی استفاده کرد.

ستاری در مورد حمایت از صادرات محصولات هوش مصنوعی اعلام کرد: محصولات هوش مصنوعی یکی از شرکت‌های بزرگ این حوزه قابلیت صادرات دارد. قطعا باید این گونه محصولات حمایت بیشتری شود و با این روند، رشد آن‌ها در سال آینده چند برابر خواهد شد.

وی با اشاره به رتبه چهاردهمی ایران در تولید مقالات ICT متذکر شد: ما از تمام شرکت‌های هوش مصنوعی حمایت می‌کنیم.

در این مراسم از سه سامانه هوش مصنوعی ساها، سهاب و هوشیو رونمایی شد. علی رسولی زاده، مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت در مراسم معرفی این سه محصول هوش مصنوعی با اشاره به سرمایه‌گزاری هفت ساله این شرکت در ایجاد زیرساخت و توسعه تیم‌های مختلف هوش مصنوعی گفت: ساها سامانه احراز هویت غیرحضوری است که با استفاده از هوش مصنوعی تولیدشده و کاربردهای مختلفی برای احراز هویت افراد در بانک‌ها آزمون‌ها و بازار سرمایه دارد. وی همچنین سامانه سهاب را به عنوان اولین مارکت پلیس (Market Place) در حوزه هوش مصنوعی در ایران عنوان کرد.

رسولی زاده سومین محصول هوش مصنوعی با نام هوشیو را تحت عنوان یک پایگاه جامع محتوایی در حوزه هوش مصنوعی معرفی کرد. هوشیو، اطلاعات و آموزش‌های مختلفی را در قالب‌های متنی، صوتی و تصویری در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH