شیائومی ردمی 9 پرایم

شیائومی از اسمارت‌فون میان‌رده ردمی 9 پرایم رونمایی کرد

شرکت شیائومی اسمارت‌فون ردمی 9 پرایم (Redmi 9 Prime) را در هندوستان معرفی کرد. این تلفن همان هندست ردمی 9 است که در کشور چین به فروش می‌رسد. قیمت نسخه پایه این دستگاه از 9999 روپیه (حدود 133 دلار) شروع می‌شود. از ویژگی‌ها و قابلیت‌ها ردمی 9 پرایم می‌توان به صفحه‌نمایش فول اچ‌دی پلاس، پردازنده گیمینگ، باتری بزرگ و دوربین چهارگانه اشاره کرد که در ادامه به جزییات آن‌ها می‌پردازیم.

این تلفن از زبان طراحی Aura 360 بهره می‌برد و بدنه پشتی آن حالت سه‌بعدی دارد. باف پنل پشتی مواج بوده و باعث می‌شود که گرفتن تلفن در دستان کاربر آسان‌تر باشد. هم‌چنین، بدنه ردمی 9 پرایم هیچ اثرانگشتی را به خود جذب نمی‌کند.

در بخش صفحه‌نمایش هندست جدید شیائومی یک پنل 6.53 اینچی IPS LCD وجود دارد که شکاف قطره‌ای شکل دوربین سلفی نیز در آن مشاهده می‌شود. رزولوشن این پنل معادل 1080 در 2340 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر نیز 19.5:9 است. پنل ردمی 9 پرایم تاییدیه TUV را دریافت کرده و توسط گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. یک محافظ صفحه‌نمایش هم از قبل برروی این تلفن قرار گرفته است تا دیگر نیازی به خرید محافظ‌های مختلف وجود نداشته باشد. بخش نرم‌افزاری تلفن سیستم‌عامل اندروید 10 را میزبانی کرده و رابط کاربری MIUI 11 شیائومی در پوسته آن بارگزاری شده است.

میان‌رده جدید چینی‌ها که در بازار هند معرفی شده است، از تراشه گیمینگ Helio G80 شرکت مدیاتک بهره می‌گیرد. این گوشی از یک رم 4 گیگابایت با استاندارد LPDDR4x و حافظه داخلی با گزینه‌های 64 یا 128 گیگابایت استفاده می‌کند. یک شکاف کارت microSD نیز برای افزایش ظرفیت حافظه ذخیره‌ساز وجود دارد.

تلفن ردمی 9 پرایم در قسمت تصویربرداری به چهار دوربین مبتنی‌بر قابلیت‌های هوش مصنوعی (AI) مجهز شده است. مجموعه دوربین چهارگانه این تلفن یک لنز 8 مگاپیکسل التراواید با میدان دید 118 درجه، یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسل، یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسل و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسل را در خود جای داده است. فاصله کانونی دوربین ماکرو به 2 سانتی‌متر می‌رسد.

دوربین ردمی 9 پرایم از قابلیت‌های تشخیص صحنه توسط هوش مصنوعی، حالت Kaleidoscope، فوکوس خودکار و ثبت تصاویر به وسیله عبور کف دست از روی نمایشگر پشتیبانی می‌کند. یک فلاش LED نیز در این مجموعه وجود دارد. در بخش جلویی تلفن یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل با پشتیبانی از حالت پرتره قرار گرفته است.

شیائومی ردمی 9 پرایم

یکی از نقاط قوت این هندست، باتری 5020 میلی‌آمپری آن است که می‌تواند تا دو روز تلفن را روشن نگه دارد. درون جعبه گوشی یک شارژر 10 وات و یک کابل USB-C دیده می‌شود، اما کاربران می‌توانند با خرید یک آداپتور شارژ 18 وات باتری تلفن را با سرعت بیشتری شارژ کنند.

اسمارت‌فون شیائومی ردمی 9 پرایم همانند اکثر تلفن‌های هوشمند امروزی به قابلیت‌های استانداردی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به رادیو FM، پشتیبانی از دو سیم‌کارت 4G، وای‌فای 802.11ac، پشتیبانی از VoLTE، بلوتوث نسخه 5، بلندگوی خطی 1217 و جک 3.5 میلی‌متری صدا اشاره کرد. شیائومی یک کیس محافظ شفاف نیز درون جعبه گوشی قرار داده تا کاربران را از خرید کیس‌های محافظ بی‌نیاز کند.

قیمت ردمی 9 پرایم با توجه به نسخه‌های مختلف در هندوستان بدین شرح است:

  • نسخه دارای رم 4 گیگابایت + 128 گیگابایت حافظه داخلی – 9999 روپیه (حدود 133 دلار)
  • نسخه دارای رم 6 گیگابایت + 128 گیگابایت حافظه داخلی – 11999 روپیه (حدود 159 دلار)

این تلفن در رنگ‌های آبی، سبز، مشکی مات و Sunrise Flare به بازار عرضه خواهد شد. فروش میان‌رده جدید شیائومی در تاریخ 6 و 7 اوت (16 و 17 مرداد) از طریق وب‌سایت آمازون هندوستان آغاز می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH