برخی مشخصات اسمارت‌فون میت 40 هواوی لو رفت

وبسایت Slashleaks فهرست برخی مشخصات اسمارت‌فون آینده میت 40 هواوی را منتشر نموده است. تصویر اسکرین‌شات نشان می‌دهد که این دستگاه مجهز به تراشه 8 هسته‌ای های‌سیلیکون کایرین 9000، 8 تا 12 گیگابایت حافظه رم و 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه‌داخلی است. همچنین بر اساس اطلاعات فهرست این هندست از یک باتری غیرقابل تعویض، سنسور گرانشی، حسگر مجاورت، سنسور نور، شتاب‌سنج، قطب‌نمای الکترونیکی، قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع، ژیروسکوپ و حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر بهره خواهد برد.

این اسمارت‌فون بایستی مجهز به یک دوربین پرچم‌دار باشد. این دوربین حداقل بایستی با نمونه به‌کارگیری شده در اسمارت‌فون هواوی P40 برابری نماید. اما مشخصات این دوربین هنوز گزارش نشده است. رویداد معرفی هواوی میت 40 در ماه سپتامبر سال جاری برگزار خواهد شد. یو چنگ دونگ (ریچارد یو)؛ مدیرعامل گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی این اطلاعات را شخصا تائید کرد.

هواوی میت 40 آخرین پرچم‌دار مجهز به تراشه‌های کایرین خواهد بود

اکنون که با رونمایی خانواده گلکسی نوت 20 سامسونگ معرفی دومین نسل از اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار به‌طور رسمی آغاز شده است؛ هواوی نیز تلاش می‌کند تا پرچم‌داران 6 ماهه دوم امسال خود را در قالب سری میت 40 روانه بازار کند. انتشار نخستین اطلاعات و گزارشات پیرامون پرچم‌دار آینده هواوی پیش‌تر آغاز شده است. قبل از هر چیز این هندست از دوربین قدرتمند و جدیدترین تراشه کایرین با عملکردی فوق‌العاده بهره خواهد برد. ریچارد یو؛ رئیس گروه تجاری مصرف‌کنندگان هواوی اخیرا اعلام کرد که میت 40 از یک اسمارت‌فون های‌سیلیکون کایرین بهره خواهد برد. بر اساس اطلاعات اخیرا لو رفته می‌توان حدس زد که میت 40 با تراشه کایرین 9000 به چرخه پرچم‌داران مجهز به تراشه کایرین پایان خواهد داد. به گفته این مدیر اجرایی شرکت های‌سیلیکون پس از روز 15 سپتامبر 2020 دیگر قادر به تولید تراشه‌های کایرین نخواهد بود. اکنون به منظور اطمینان از تولید تراشه کایرین 9000 با حداکثر تعداد ممکن پیش از اتمام مهلت زمانی، فرآیند تولید با شتاب کامل ادامه دارد. ناتوانی تولیدکنندگان تراشه در به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته آمریکایی برای تولید چیپست‌های موردنیاز هواوی موجب توقف تولید تراشه‌های کایرین شده است. TSMC یکی از این تولیدکنندگان است که مسئولیت تولید تراشه‌های های‌سیلیکون هواوی را بر عهده دارد. در حال حاضر TSMC کلیه تراشه‌های پیشرفته های‌سیلیکون برای دستگاه‌های پرچم‌دار هواوی را تولید می‌کند. همچنین پردازنده‌های شبکه با قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل پنجم نیز توسط این کمپانی تولید می‌شوند.

هواوی در تلاش است تا برای جایگزینی TSMC راه‌حل مناسبی را پیدا کند. این وضعیت زمینه‌ساز همکاری هواوی با کمپانی چینی SMIC شد. این شرکت مسئولیت تولید تراشه های‌سیلیکون کایرین 710A را بر عهده داشت. متاسفانه SMIC از توانایی تولید تراشه‌های پیشرفته 7 و 5 نانومتری فاصله زیادی دارد. حتی گوشی‌های مدرن میان‌رده کنونی نیز از تراشه‌های 12 و حتی 7 نانومتری بهره می‌گیرند. پس از روز 15 سپتامبر هواوی به هیچ‌گونه ایده بومی برای رقابت در بازار اسمارت‌فون دسترسی نخواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH