توشیبا

توشیبا به‌طور رسمی اعلام کرد که از بازار کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها خارج شده است

شرکت ژاپنی توشیبا به صورت رسمی اعلام کرد که بازار لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی خارج شده است. این شرکت حدود 35 سال در بخش کامپیوترها فعالیت می‌کند. توشیبا در این راستا 19.9 درصد از سهام خود در برند لپ‌تاپ Dynabook را به شرکت شارپ فروخت.

یکی از خبرهای پر سروصدا در سال 2018 نیز فروش 80.1 درصد از سهم بخش تجارت کامپیوتر این شرکت به شارپ بود. این سهم در آن زمان به قیمت 36 میلیون دلار فروخته شد. شارپ نیز پس از خرید این سهم، نام بخش تجارت کامپیوتر را به Dynabook تغییر داد. شارپ نیز در ژوئن سال جاری میلادی باقی مانده سهام بخش کامپیوتر (19.1) توشیبا را خریداری کرد و معامله این شرکت با همتای ژاپنی‌اش در ماه جاری میلادی نهایی شد.

شرکت توشیبا یکی از مهم‌ترین و پیشروترین شرکت‌های فعال در حوزه کامپیوترهای شخصی بود. این شرکت از اولین شرکت‌هایی به شمار می‌رفت که لپ‌تاپ‌های امروزی مورد استفاده ما را در دهه 80 معرفی کرد. توشیبا با عرضه لپ‌تاپ‌هایی مانند سری Satellite ،Portégé و Qosmio موفق شد که در این بازار به شهرت زیادی دست پیدا کند.

اما با کاهش آمار فروش کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان و راهبردهای غلط شرکت، حضور توشیبا در این بازار بسیار سخت شده بود. هم‌اکنون، رقابت در این بازار بین شرکت‌هایی مانند HP و Dell افزایش یافته است، اما به هرحال، بازار کامپیوترهای شخصی به اندازه تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها جذاب نیست.

توشیبا

این شرکت پس از واگذاری بخش کامپیوترهای شخصی به شارپ با مشکلاتی از جمله، کاهش فروش و کاهش سهم بازار مواجه شد. به عنوان نمونه، توشیبا در سال 2011 حدود 17.7 میلیون واحد کامپیوتر شخصی را به فروش رسانده بود، اما این رقم در سال 2017 میلادی به 1.4 میلیون دستگاه رسید که آمار بسیار فاجعه‌باری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH