اینتل زمان عرضه پردازنده‌های جدید سری Tiger Lake خود را اعلام کرد

اخیرا شرکت اینتل زمان عرضه یازدهمین نسل از پردازنده‌های خود موسوم به سری Tiger Lake را اعلام کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها پردازنده‌های جدید با ارتقاء چشمگیر عملکرد عرضه خواهند شد و اینتل با عرضه آن‌ها عنوان برترین پردازنده‌های کارآمد را از سری رایزن AMD پس خواهد گرفت. به‌عنوان مثال اطلاعات بنچمارک لو رفته نشان می‌دهند که پردازنده Core i7-1165G7 اینتل با 4 هسته و 8 رشته پردازشی، فرکانس پایه 2.8 گیگاهرتزی با قابلیت ارتقاء تا سقف 4.7 گیگاهرتز در تست‌های پردازش تک رشته‌ای پردازنده AMD Ryzen 7 4800 را با اختلاف بیش از 20 درصد پشت سر گذاشته است.


کارآیی پردازنده‌های گرافیکی جدید Gen 12 Xe نیز احتمالا در مقایسه با پردازنده‌های نسل دهمی اینتل به میزان چشمگیری ارتقاء خواهد یافت. همچنین یک بنچمارک دیگر نشان می‌دهد که تراشه گرافیکی یکپارچه مورد استفاده در پردازنده Core i7-1165G7 از کارت گرافیکی نوت‌بوکی انویدیا جیفورس MX350 که اخیرا روانه بازار شده پیشی گرفته است. بر اساس اعلام قبلی اینتل قرار بود رویداد آینده کمپانی در روز 2 سپتامبر برگزار شود؛ اما اینتل در وبسایت ارتباطی سرمایه‌گذاران خود تصادفا تائید کرد که این خبر به رویداد عرضه پردازنده‌های Tiger Lake مربوط بوده است.

اینتل نخستین بار در جریان رویداد CES 2020 از پردازنده‌های Tiger Lake در رونمایی کرد. سپس کمپانی ادعا کرد که کارآیی تراشه‌های Tiger Lake جهشی 2 رقمی را تجربه خواهد کرد. بعلاوه عملکرد تراشه در زمینه هوش مصنوعی و پردازش گرافیکی به میزان چشمگیری ارتقاء خواهد یافت. همچنین به لطف استفاده از رابط جدید تاندربولت 4 پهنای باند درگاه USB 3.0 حدودا 4 برابر افزایش پیدا می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها نخستین لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌های Tiger Lake طی سال جاری عرضه خواهند شد. در همین راستا پیش‌تر شاهد انتشار جزئیات مربوط به سرفیس لپ‌تاپ با پردازنده Tiger Lake بودیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH