شیائومی Mi 10 Ultra

شیائومی از تلفن Mi 10 Ultra با پشتیبانی از فناوری شارژ فوق سریع 120 وات رونمایی کرد

شیائومی به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس خود از اسمارت‌فون پرچمدار Mi 10 Ultra رونمایی کرد. این شرکت ده سال پیش کار خود را در چین آغاز کرد و پس از یک سال فعالیت، اولین تلفن هوشمند خود را معرفی کرد. این تلفن Mi 1 نام داشت و شیائومی هم‌اکنون نسل اولین گوشی هوشمند خود را با معرفی Mi 10 Ultra ادامه می‌دهد. رشد و پیشرفت شیائومی در ده سال اخیر مثال زدنی بوده و این شرکت هم‌اکنون به قدری در بازار قدرتمند است که در تولید و توسعه سایر دستگاه‌های الکترونیکی نیز فعالیت می‌کند.

اولین پیشرفت مدل Mi 10 Ultra نسبت به Mi 10 Pro در بخش نمایشگر دیده می‌شود. این تلفن از یک صفحه‌نمایش با نرخ رفرش 120 هرتز استفاده می‌کند. هم‌چنین، پشتیبانی از فناوری شارژ فوق سریع سیمی 120 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات هم از سایر پیشرفت‌های این هندست به شمار می‌روند. در پشت تلفن یک ماژول پریسکوپی با سنسور بزرگ 48 مگاپیکسل تعبیه شده است. این ماژول می‌تواند زوم دیجیتالی 120 برابر را در اختیار کاربران قرار دهد. دوربین اصلی هم به یک سنسور بزرگتر با کیفیت 48 مگاپیکسل مجهز شده است که یک دوربین تله‌فوتو به همراه سنسور التراواید 13 میلی‌متری در کنار آن قرار گرفته‌اند. سنسور التراواید این هندست عریض‌ترین سنسور نصب شده برروی یک تلفن است.

در قسمت جلویی تلفن یک پنل خمیده 6.67 اینچی OLED با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و خروجی رنگ 10 بیتی قرار گرفته است. نرخ رفرش این پنل معادل 120 هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی آن 240 هرتز بوده که در هنگام کار کردن با آن تجربه بسیار خوبی به کاربر منتقل می‌شود. این پنل از فناوری +HDR10 پشتیبانی کرده و نسبت ابعاد تصویر آن نیز 19.5:9 است. روشنایی نمایشگر Mi 10 Ultra در حداکثر حالت به 800 نیت می‌رسد.

در سمت چپ بالای نمایشگر یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مشاهده می‌شود. سرعت سنسور اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش این هندست بیشتر شده و بلندگوهای استریو نیزصدای باکیفیتی را به گوش کاربر می‌رسانند.

به پنل پشتی تلفن برمی‌گردیم؛ در این پنل یک ماژول بزرگ برای تعبیه سنسورهای دوربین وجود دارد که بیرون‌زدگی آن از پنل نسبتا زیاد است. ماژول مورد بحث ما یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسل مجهز به لرزشگیر اپتیکال با اندازه 1/1.32 اینچ و دریچه دیافراگم f/1.85 را در خود جای داده است. در همین مجموعه، یک لنز پریسکوپی 48 مگاپیکسل 1/2.0 اینچ با دریچه دیافراگم f/4.1 قرار گرفته است که می‌تواند زوم اپتیکال 5 برابر و زوم ترکیبی 120 برابر را برای ثبت تصاویر استفاده کند. هردو دوربین تله‌فوتو و اصلی هندست Mi 10 Ultra توانایی ضبط ویدیو‌های 8K را دارند.

دو عضو دیگر مجموعه دوربین اصلی از نوع التراواید و تله‌فوتو هستند. دوربین التراواید پرچمدار جدید شیائومی با کیفیت 20 مگاپیکسل و فاصله کانونی 13 میلی‌متر به همراه لنز تله‌فوتو 12 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 2 برابری در مجموعه دوربین این تلفن تعبیه شده‌اند.

در کالبد تلفن یک تراشه اسنپدراگون 865 پلاس حضور دارد که به همراه سه گزینه مختلف حافظه رم LPDDR5 (8، 12 یا 16 گیگابایت) و سه گزینه برای حافظه داخلی (128، 256 و 512 گیگابایت) از نوع UFS 3.1 مسئولیت پردازش اطلاعات را برعهده دارد.

شیائومی در بخش خنک‌سازی Mi 10 Ultra از فناوری LiquidCool 2.0 استفاده کرده است که شش لایه گرافیتی در آن تعبیه شده است تا فرآیند خنک‌سازی گوشی با اطمینان بیشتری انجام پذیرد. استفاده از یک سیستم خنک‌سازی در این تلفن به دلیل پشتیبانی آن از فناوری شارژ سریع 120 وات یک نکته بسیار مهم و حیاتی بوده که شیائومی آن را فراموش نکرده است.

اسمارت‌فون جدید چینی‌ها از فناوری شارژ سریع موسوم به Mi Turbo Charge با سرعت 120 وات پشتیبانی می‌کند. شیائومی به عنوان اولین شرکت از این سرعت برای شارژ باتری محصول تجاری خود استفاده می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند که باتری 4500 میلی‌آمپر Mi 10 Ultra با استفاده از این فناوری در 20 دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود. به علاوه، شیائومی برای اولین بار در اسمارت‌فون خود از باتری لیتیوم یون ساخته شده بر پایه ماده گرافن بهره گرفته است. چینی‌ها می‌گویند ظرفیت شارژ این باتری پس از 800 چرخه شارژ در حداقل حالت به 90 درصد می‌رسد که رقم بسیار خوبی به نظر می‌آید.

هندست Mi 10 Ultra از فناوری شارژ بی‌سیم 50 وات نیز پشتیبانی می‌کند. در نتیجه، می‌توان گفت که بالاترین سرعت شارژ در فناوری بی‌سیم به شیائومی تعلق می‌گیرد. کاربران با استفاده از این فناوری می‌توانند ظرفیت شارژ باتری تلفن خود را ظرف 40 دقیقه از صفر به 100 درصد برسانند. هرچند، برای استفاده و بهره‌مندی از این فناوری باید یک شارژر بی‌سیم استاندارد را به صورت جداگانه خریداری کنید. صبر کنید، ماجرای شارژ در این قسمت تمام نشده است. این تلفن از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس 10 وات هم پشتیبانی می‌کند. بنابر این، شما می‌توانید دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند خود را به وسیله Mi 10 Ultra شارژ کنید. نرم‌افزار تلفن توسط رابط کاربری MIUI 12 شیائومی به همراه سیستم‌عامل اندروید 10 اجرا می‌شود.

شیائومی Mi 10 Ultra

پرچمدار جدید چینی‌ها در دو گزینه رنگی مشکی (Obsidian Black) و نقره‌ای (Mercury Silver) به بازار عرضه می‌شود که پنل پشتی هردو گزینه از جنس سرامیک است. البته، یک نسخه ویژه و خاص این گوشی با پنل شفاف نیز معرفی شد.

در بحث قیمت‌گذاری Mi 10 Ultra باید بگوییم که نسخه پایه (8/128 گیگابایت) با قیمت 5299 یوآن چین (760 دلار) در دسترس افراد قرار می‌گیرد. هم‌چنین، نسخه 8/256 گیگابایت نیز به قیمت 5599 یوآن (805 دلار) فروخته خواهد شد.

قیمت نسخه 12/256 گیگابایت معادل 5999 یوآن (865 دلار) بوده و قیمت نسخه 16/512 گیگابایت هم به 6999 یوآن (1005 دلار) می‌رسد. فروش این تلفن از تاریخ 16 اوت (26 مرداد) در چین آغاز خواهد شد.

هنوز هیچ جزییاتی درباره زمان عرضه Mi 10 Ultra در بازارهای جهانی وجود ندارد، ولی ما انتظار داریم که شیائومی در یک رویداد جداگانه این هندست را برای بازارهای جهانی هم معرفی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH