افزایش فروش اسمارت‌فون‌ها در بازار آمریکا طی 3 ماهه دوم سال 2020

بر اساس جدیدترین گزارش موسسه کانالیز طی دوره 3 ماهه آوریل تا ژوئن امسال میزان فروش اسمارت‌فون در بازار آمریکا نسبت به دوره 3 ماهه گذشته 11 درصد افزایش یافته است. این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته کماکان 5 درصد کمتر است. میانگین قیمت یک اسمارت‌فون جدید در ایالات‌متحده معادل 503 دلار بود که در مقایسه با رقم میانگین 3 ماهه نخست سال 2020 حدودا 10 درصد کمتر است. موسسه کانالیز برآورد می‌کند که 70 درصد اسمارت‌فون‌های فروخته شده در آمریکا طی 3 ماهه دوم سال 2020 در کشور چین تولید شدند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد 10 درصدی را نشان می‌دهد.

از هر 10 دستگاه فروخته شده در ایالات‌متحده 7 عدد از آن‌ها جزو هندست‌های اپل یا سامسونگ بودند. این در حالیست که اپل به تنهایی فروش فوق‌العاده 15 میلیون دستگاهی را تجربه کرد و سهم 47 درصدی از بازار را به خود اختصاص داد. سامسونگ با فروش 7.4 میلیون دستگاهی در جایگاه دوم قرار گرفت. این میزان از فروش با آمار سال گذشته برابری می‌کند. ال‌جی با فروش 3.5 میلیون واحدی رتبه سوم را کسب کرد و به سهم 11 درصدی از بازار دست یافت. کمپانی‌های لنوو و TCL نیز به‌ترتیب با فروش 2.2 و 1.3 میلیون دستگاهی رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

به گفته Vincent Thielke؛ تحلیل‌گر موسسه کانالیز شیوع فراگیر بیماری کووید 19 در کنار افزایش شدید هزینه‌های مصرفی مانع از به‌کارگیری وسیع گوشی‌های 5G شد. بعلاوه با توجه به پوشش محدود شبکه‌های 5G کاربران کماکان ترجیح دادند تا از دستگاه‌های 4G استفاده کنند. گوشی‌های آی‌فون 11 و آ‌ی‌فون SE 2020 جزو پرفروش‌ترین گوشی‌ها طی 3 ماهه دوم سال 2020 بودند. سامسونگ شاهد فروش ناامیدکننده سری گلکسی S20 بود؛ اما هندست‌های پایین‌رده این برند شامل گلکسی A10e و گلکسی A20 با استقبال گسترده از سوی خریداران مواجه شدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH