تولید ODM سامسونگ

سامسونگ تولید محصولات ODM خود را پس از توقفی کوتاه از سر می‌گیرد

شرکت سامسونگ با آغاز شیوع ویروس کرونا در جهان، تولید محصولات ODM خود را متوقف کرده بود. اما این شرکت با توجه به عادی شدن شرایط تصمیم گرفت که عملیات تولید دستگاه‌های ODM را مجددا آغاز کند. محصولات ODM به دستگاه‌هایی (تلفن همراه و…) گفته می‌شوند که توسط کارخانه‌ای به غیر از کارخانه اصلی شرکت سازنده، مثلا سامسونگ تولید شده‌اند و از لایسنس شرکت اصلی استفاده می‌کنند.

براساس یک گزارش جدید، سامسونگ در نظر دارد که در سال جاری میلادی حدود 24 تا 26 میلیون واحد از تلفن‌های هوشمند خود را توسط شرکای ODM خود تولید کند. این رقم حدود 10 درصد از کل تولیدات سالانه سامسونگ در بخش تلفن همراه را شامل می‌شود.

به علاوه، در این گزارش آمده است که غول کره‌ای قصد داشت 20 درصد از کل تولیدات تلفن همراه را به شرکت‌های ODM واگذار کند، اما رقم مذکور به دلیل شیوع COVID-19 پایین‌تر از حد انتظار سامسونگ بود. برای نمونه، تولیدات دو شرکت ODM همکار سامسونگ با نام‌های Wingtech و Huaqin در دو ماه فوریه و مارس تا 50 درصد کاهش یافته بود.

شرکت‌های ODM سامسونگ در سال گذشته میلادی حدود 30 میلیون واحد از تلفن‌های هوشمند سامسونگ را تولید کرده بودند که فروش آن‌ها در بازارهای هدف نیز با استقبال خوبی مواجه شد. سامسونگ در آن زمان می‌توانست تعداد بیشتری از تلفن‌های خود را به فروش برساند، اما شرکای ODM آن توانایی تولید بیشتر را نداشتند.

هم‌اکنون، شرکت Wingtech در چین مسئلیت تولید اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی M01s را بر عهده دارد. این تلفن در ماه گذشته میلادی به بازار عرضه شد و بازار هدف آن نیز قاره آسیا است. M01s از خانواده اسمارت‌فون‌های اقتصادی سری گلکسی M سامسونگ بوده و برای کاربرانی با سطح مالی متوسط و ضعیف تولید می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH