ZTE نخستین اسمارت‌فون مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر را عرضه خواهد کرد

تولیدکنندگان چینی کماکان به پویایی بازار اسمارت‌فون کمک می‌کنند. بر اساس اعلام کمپانی ZTE در روز چهارشنبه 12 آگوست این تولیدکننده نخستین اسمارت‌فون مجهز به دوربین سلفی زیر نمایشگر در جهان را به بازار عرضه خواهد کرد. فناوری مشهور دوربین‌های جلویی یکپارچه با نمایشگر اکنون برای مدت بیش از 1 سال در صدر عناوین خبری قرار دارد. پیش‌تر کمپانی‌های اوپو و شیائومی از نمونه‌های اولیه این محصول رونمایی کردند؛ اما این گجت‌ها هرگز به‌صورت تجاری عرضه نشدند. نخستین مدل‌های تولید شده بر اساس این طرح مفهومی فاقد هرگونه ناچ یا حفره دایروی‌شکل بوده و اکنون کاربران مدت‌هاست که منتظر عرضه آن‌ها به بازار هستند.

بر اساس یک پست منتشر شده در شبکه اجتماعی چینی Weibo، رئیس بخش موبایل ZTE در چین به کاربران اطمینان داد که نخستین اسمارت‌فون مجهز به دوربین زیر نمایشگر توسط شرکت ZTE تولید خواهد شد. این موضوع توسط وبسایت XDA Developers نیز گزارش شده است.

پست مدیرعامل ZTE در شبکه اجتماعی Weibo که از طریق اسمارت‌فون ZTE A20 5G با دوربین یکپارچه با نمایشگر منتشر شده است

ZTE A20 5G نخستین اسمارت‌فون جهان با دوربین زیر نمایشگر خواهد بود

همان‌طور که در قسمت کپشن پست منتشر شده توسط مدیرعامل ZTE در شبکه اجتماعی Weibo ملاحظه می‌کنید؛ ظاهرا این پیام با استفاده از اسمارت‌فونی موسوم به “ZTE A20 5G under-screen camera” منتشر شده است. تخصیص چنین نامی برای یک هندست کمی طولانی به‌نظر می‌رسد و هنوز مشخص نیست که آیا امکان ویرایش و شخصی‌سازی چنین اطلاعاتی در Weibo وجود دارد یا خیر.

بنابراین این پدیده احتمالا نشان‌ می‌دهد که در صورت استفاده Ni Fei از اسمارت‌فون مشهور ZTE A20 5G این دستگاه در ابتدایی‌ترین مراحل توسعه یا حتی مرحله تولید پیشرفته قرار دارد. هنوز پیرامون اسمارت‌فون ZTE A20 5G هیچ‌گونه جزئیاتی اعلام نشده است؛ اما به گفته وبسایت چینی Gizmochina یک خبرچین چینی موفق به یافتن فهرست گواهینامه هوایی دریافت شده توسط کمپانی شده است. این گواهینامه توسط یک نهاد نظارتی با نام موسسه SSRC (سازمان تنظیم مقررات رادیویی چین) صادر شده است.

فهرست گواهینامه نشان می‌دهد که دستگاه جدید ZTE دارای شماره مدل A2121 بوده و به احتمال فراوان به‌عنوان جانشین پرچم‌دار ZTE Axon 10s Pro 5G با شناسه A2020 SP عرضه می‌شود. این هندست در اوایل سال جاری عرضه شد. همچنین بر اساس گمانه‌زنی برخی منابع خبری ZTE A20 5G از ایده دوربین زیر نمایشگر ساخت کمپانی چینی Visionox بهره‌برداری خواهد کرد. این خبر حدودا چند ماه پیش اعلام شد. همچنین تولید انبوه این فناوری ظاهرا از ماه گذشته آغاز شده است.

کمپانی Visionox فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را در اختیار سایرتولیدکنندگان چینی نظیر شیائومی، اوپو و هواوی نیز قرار می‌‌دهد. اکنون می‌توان نسبت به عرضه اسمارت‌فون‌های مجهز به این فناوری در قاره اروپا نیز خوش‌بین بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH