بازگشت بسته‌های اینترنت محبوب اپراتورها؛ بررسی تغییرات ایجاد شده در بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل

پس گذشت حدود یک ماه و نیم از زمان اعمال تغییرات در بسته‌های اینترنت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، شب گذشته حسن فلاح جوشانی، رئیس رگولاتوری کشور در پیام توئیتری اعلام کرد که به زودی هر دو اپراتور عنوان شده، بسته‌های پرطرفدار و طولانی مدت خود را باز می‌گردانند.

به نظر می‌رسد پیگیری‌های وزارت ارتباطات و رگولاتوری کشور در خصوص بازگشت بسته‌های اینترنت طولانی مدت و پرطرفدار دو اپراتور مطرح کشور کار ساز شد.

حسن فلاح جوشانی

از روز 13 تیرماه همراه اول و ایرانسل در اقدامی مشترک، بسته‌های طولانی مدت چند ماهه و پر طرفدار خود را از اپلیکیشن‌های موبایل اختصاصی خود حذف کرده و انتخاب کاربران برای خرید بسته‌های اینترنت را محدود کردند. همچنین برخی از بسته‌های محبوب باقی مانده، افزایش قیمت داشتند.

این کار از ابتدا با مخالفت جدی رگولاتوری و وزارت ارتباطات همراه شد، در جواب این مخالفت، اپراتورها ادعا داشتند که بسته‌های حذف شده در اپلیکیشن، از طریق سایت‌ اپراتورها و کدهای دستوری قابل خریداری است و افزایش قیمت بسته‌ها به دلیل افزایش هزینه‌های دو اپراتور طی سال گذشته است.

دلایل دو اپراتور برای رگولاتوری و وزارت ارتباطات قانع کننده نبود و طبق قانون، اپراتورها برای ایجاد تغییرات در بسته‌های اینترنت خود باید ابتدا از رگولاتوری تائیدیه دریافت کنند. به این ترتیب همراه اول و ایرانسل که مرتکب تخلف شده بودند به دستور معاون اول رئیس جمهور با جریمه سنگین سازمان تنظیم مواجه شدند و حالا طبق اعلام فلاح جوشانی، تغییرات اعمال شده در بسته‌های اینترنت این دو اپراتور به زودی به حالت قبل باز می‌گردد.

همراه اول و ایرانسل

تاکنون چه تغییراتی در بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل ایجاد شده است؟

از شب گذشته ایرانسل، تعدادی از بسته‌های اینترنت طولانی مدت و حذف شده خود را به اپلیکیشن “ایرانسل من” بازگرداند. البته هنوز تعداد زیادی از بسته‌های محبوب تنها از طریق سایت ایرانسل قابل خریداری است. همچنین افزایش قیمت جزئی در برخی از بسته‌ها قابل مشاهده است.

همراه اول تاکنون تغییری در بسته‌های اینترنت ارائه شده در اپلیکیشن “همراه من” ایجاد نکرده است.

با توجه به این شرایط، همچنان تعداد و تنوع بسته‌های اینترنت ارائه شده در سایت همراه اول و ایرانسل شده بیشتر از اپلیکیشن اختصاصی این دو اپراتور است اما انتظار می‌رود طی مدت کوتاهی، شاهد بازگشت بسته‌های اینترنت حذف شده در اپلیکیشن‌های همراه من و ایرانسل من باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH