محمد جواد اذری جهرمی وزیر ارتباطات

آذری جهرمی خبر داد؛ پرتاب پنج ماهواره‌ ایرانی و افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده کشور تا پایان سال

به گزارش آی‌تی‌رسان، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در نشستی به مناسبت هفته دولت، از برنامه‌ها و فعالیت‌های اصلی این وزارتخانه در سال پایانی دولت دهم سخن گفت.

 وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت توسعه نسل پنجم اینترنت همراه اعلام کرد: بهره‌وری از فناوری نسل پنجم اینترنت جزو اهداف اصلی ما در حوزه ارتباطی است و تاکنون دو نقطه از تهران به اینترنت 5G مجهز شده است.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم تا پایان تابستان، سه نقطه دیگر شهر تهران به اینترنت نسل پنجم مجهز شود تا در مجموع پنج مرکز 5G در تهران داشته باشیم. همچنین برای توسعه اقتصاد دیجیتال بر مبنای نسل پنجم اینترنت تلفن همراه لازم به انجام تحلیل و بررسی‌های علمی و تحقیقاتی بود که این بخش انجام شده و به زودی از این پروژه رونمایی خواهد شد.

آذری جهرمی با تاکید بر توسعه هوش مصنوعی در کشور اشاره کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های وزارتخانه رونمایی از ابررایانه بزرگ ایرانی است که در میان 500 ابررایانه برتر دنیا قرار می‌گیرد و در ماه بهمن به بهره‌برداری خواهد رسید. این ابررایانه برای پردازش‌های اطلاعاتی سنگین به ویژه در حوزه هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به راه‌اندازی مراکز داده در شهر تهران و تبریز اعلام کرد: بزرگ‌ترین مرکز داده زیرساختی شبکه ملی اطلاعات کشور که برای زیرساخت پایه شبکه ملی اطلاعات و همچنین جستجوگر‌ها و پیام‌رسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، در هفته دولت معرفی خواهد شد. این پروژه با سرمایه 400 میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

اما مهم‌ترین خبر آذری جهرمی در نشست امروز، اعلام خبر پرتاب پنج ماهواره‌ ایرانی تا پایان سال بود. وزیر ارتباطات درمورد برنامه‌های فضایی این وزارتخانه اعلام کرد: با هماهنگی وزارت دفاع، تا پایان سال از پنج ماهواره‌ای در دست داریم پرتاب‌هایی انجام خواهیم داد. در خرداد ماه نیز قرار بود ماهواره‌ای به فضا پرتاب شود که به دلیل اطمینان از عملکرد آن پرتاب آن به تاخیر افتاد.

1 در مورد “آذری جهرمی خبر داد؛ پرتاب پنج ماهواره‌ ایرانی و افتتاح بزرگ‌ترین مرکز داده کشور تا پایان سال”

  1. علی اصغر قاسم پور

    عالی، برنامه های پیشرفته و بسیار مفیدی هست. در این شرایطی که تندروها دائم بدون توجه به مصالح کشور با تعصبات وبدون توجه به جوانب و نتایج کارهاشون نه تنها کار مفیدی انجام نمیدن بلکه اخلال هم در امور ایجاد میکنن، وزیر محترم بی ادعا و بدون توجه به کارشکنیها فکرش را متمرکز به انجام پروژه های مهم و سودمند برای کشور نموده، با آرزوی موفقیت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH