جلوگیری از باز شدن سیری در هنگام نگه داشتن کلیدهای آیفون

نحوه جلوگیری از باز شدن سیری در هنگام نگه داشتن کلیدهای آیفون

شاید شما نیز بارها به‌صورت اتفاقی، دستیار صوتی اپل را در گوشی همراه خود باز کرده باشید. جهت جلوگیری از باز شدن سیری در هنگام نگه داشتن کلیدهای آیفون (چه با نگه داشتن کلید Side در مدل‌های جدید و چه با نگه داشتن کلید Home در مدل‌های قدیمی‌تر)، می‌توانید راه‌کار ارائه شده در ادامه این مطلب را مورد استفاده قرار دهید.

سیری دستیار صوتی شرکت اپل بوده و از هوش مصنوعی سطح بالایی نیز برخوردار است. چنین ویژگی‌هایی در گجت‌های امروزی می‌توانند انجام امور کاربران را تا حد زیادی آسان کنند، مخصوصا اینکه در اکثر مواقع می‌توانید از طریق صوت با آن‌ها در ارتباط باشید. در هر صورت اگر می‌خواهید که در هنگام نگه داشتن کلیدهای آیفون خود، دستیار صوتی اپل فعال نشود، باید گام‌های زیر را طی کنید:

ابتدا باید با لمس کردن آیکون چرخ‌دنده، اپلیکیشن “Settings” را به اجرا درآورید.

جلوگیری از باز شدن سیری در هنگام نگه داشتن کلیدهای آیفون

در منوی Settings باید گزینه “Accessibility” را لمس کنید.

در بخش Accessibility باید آن‌قدر به پایین رفته تا بتوانید قسمت “Physical and Motor” را مشاهده کنید. گام بعدی بسته به مدل آیفون شما، متفاوت خواهد بود:

  • در آیفون ایکس و بالاتر (بدون کلید Home): باید گزینه “Side Button” را لمس کنید.
  • در آیفون‌هایی که از کلید Home برخوردار هستند: باید بر روی گزینه “Home Button” ضربه بزنید.

جلوگیری از باز شدن سیری در هنگام نگه داشتن کلیدهای آیفون

در ادامه و در تنظیمات Accessibility کلیدهای Side و یا Home، باید بتوانید بخشی تحت عنوان “Press and Hold To Speak” را پیدا کنید. پس از پیدا کردن این بخش، باید گزینه “Off” را در آن لمس کنید.

پس از انجام اقدامات بالا، باید از منوی تنظیمات خارج شوید. بدین ترتیب دفعه بعد که کلید Side یا Home را نگه داشتید، خواهید دید که دستیار صوتی سیری فعال نمی‌شود.

در بالا سعی کردیم تا روشی را جهت جلوگیری از باز شدن سیری در هنگام نگه داشتن کلیدهای آیفون به شما معرفی کنیم. در ادامه نیز اگر مایل بودید، می‌توانید مقاله‌ آموزش غیرفعال کردن سیری در آیفون و آیپد را نیز مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH