هواوی از لپ‌تاپ‌های میت‌بوک X و میت‌بوک 14 با پردازنده رایزن رسما رونمایی کرد

شرکت هواوی ضمن برگزاری کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان خود در روز 10 سپتامبر (20 شهریورماه) از 2 لپ‌تاپ میت‌بوک X و میت‌بوک 14 رونمایی کرد. هر 2 دستگاه در وهله نخست در کشور چین معرفی شدند؛ اما اکنون شاهد رونمایی جهانی از این گجت‌ها هستیم؛ فرآیندی که از کشورهای اروپایی آغاز شده است.

هواوی میت‌بوک X

هواوی میت‌بوک X (این محصول را با میت‌بوک X پرو اشتباه نگیرید) از یک نمایشگر لمسی تقریبا بدون حاشیه 13 اینچی با رزولوشن 3000×2000 پیکسل، پوشش‌دهی 100 درصدی طیف رنگی sRGB و روشنایی 400 نیتی برخوردار است. دکمه‌های صفحه‌کلید فول‌سایز این لپ‌تاپ دارای عمق پیمایشی 1.3 میلی‌متری بوده و از نور پس‌زمینه یکپارچه بهره می‌گیرند. اندازه ترک‌پد ورژن جدید میت‌بوک X در مقایسه با مدل قدیمی این لپ‌تاپ حدودا 26 درصد بزرگتر بوده و مشابه با مک‌بوک اپل است. این ترک‌پد در واقع قطعه‌ای ثابت است که مکانیسم کلیک کردن در آن از طریق 8 عدد صفحه پیزوالکتریک در سطح زیرین ترک‌پد شبیه‌سازی می‌شود.

با توجه به طراحی لبه به لبه صفحه‌کلید، اسپیکرهای دستگاه به بخش زیرین کلیدهای Shift در 2 طرف بدنه منتقل شده‌اند. در قالب طراحی معمول هواوی حسگر وبکم داخل یک دکمه تصنعی در بالاترین ردیف صفحه‌کلید پنهان شده است. همچنین میکروفون‌های دوگانه جهت برقراری تماس کنفرانسی در لبه جلویی دستگاه قرار دارند.

میت‌بوک X دستگاهی با ضخامت 13.6 میلی‌متر و وزن تنها 1 کیلوگرم است. با این‌حال این لپ‌تاپ کماکان دارای فضای کافی جهت استقرار 2 پورت USB-C (این درگاه‌ها در 2 طرف بدنه لپ‌تاپ مستقر شده و هر 2 آن‌ها از قابلیت شارژ دستگاه برخوردار هستند) و جک صوتی 3.5 میلی‌متری است. هواوی میت‌بوک X از یک باتری 42 وات‌ساعتی بهره می‌گیرد. بر اساس ادعای کمپانی این باتری با یک نوبت شارژ کامل از پخش ویدیوهای فول اچ‌دی برای مدت 9 ساعت پشتیبانی خواهد کرد. این لپ‌تاپ از طریق یک آداپتور 65 واتی USB-C شارژ می‌شود.

هواوی میت‌بوک X

هواوی در نسخه جدید میت‌بوک X از پردازنده نسل دهمی Core i5 یا Core i7 شرکت اینتل و 16 گیگابایت حافظه رم بهره گرفته است. این لپ‌تاپ دارای طراحی بدون‌فن بوده و به منظور خنک نگاه داشتن پردازنده‌های 4 هسته‌ای 15 واتی با لیتوگرافی 14 نانومتری از یک محفظه بخار، چندین لایه گرافیتی و یک لوله رسانای حرارتی استفاده می‌کند. همچنین این محصول نخستین لپ‌تاپ هواوی با قابلیت پشتیبانی از اتصال وای‌فای 6 است.

نسخه جدید میت‌بوک X همانند سایر مدل‌های میت‌بوک از قابلیت اشتراک‌گذاری فایل‌ها برخوردار بوده و می‌تواند به‌عنوان نمایشگر دوم برای یک اسمارت‌فون آنر یا هواوی با رابط کاربری EMUI 10 به‌کار گرفته شود.


هواوی میت‌بوک X با سیستم‌عامل ویندوز 10 هوم و در 4 مدل رنگی نقره‌ای، سبز، آبی و صورتی در ماه اکتبر عرضه خواهد شد. مدل مجهز به پردازنده Core i5 با برچسب قیمتی 1599 یورویی عرضه خواهد شد؛ در حالی‌که نسخه مجهز به پردازنده Core i7 با قیمت‌گذاری 1799 یورویی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

هواوی میت‌بوک 14

هواوی میت‌بوک 14 با بهره‌گیری از پردازنده Ryzen 5 4600H شامل 6 هسته و 12 رشته پردازشی یا پردازنده بسیار قدرتمند Ryzen 7 4800H با 8 هسته و 16 رشته پردازشی یقینا در مقایسه با هر 2 مدل میت‌بوک X دستگاه قدرتمندتری به‌شمار می‌رود. این پردازنده‌های 7 نانومتری AMD مجهز به GPU داخلی از نوع Radeon RX Vega 7 هستند.

میت‌بوک 14 از یک نمایشگر لمسی 14 اینچی IPS LCD با رزولوشن 2160×1140 پیکسل و نسبت ابعاد 3:2 مشابه با میت‌بوک X برخوردار است. همچنین حداکثر میزان روشنایی این نمایشگر معادل با 300 نیت است. این لپ‌تاپ مجهز به 2 درگاه (USB-A (3.2، یک درگاه USB-C، یک درگاه HDMI 2.0 و جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون است. وزن دستگاه برابر با 1.49 کیلوگرم است؛ اما این وزن اضافی با به‌کارگیری یک باتری قدرتمندتر 56 وات‌ساعتی جبران می‌شود. فرآیند شارژ این باتری از طریق یک شارژر 65 واتی مشابه نمونه ارائه شده با میت‌بوک X انجام خواهد شد.

فروش هواوی میت‌بوک 14 در ماه اکتبر و تنها با یک مدل نقره‌ای رنگ آغاز خواهد شد. پیکره‌بندی پایه این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده 6 هسته‌ای Ryzen 5 4600H، رم 8 گیگابایتی و 256 گیگابایت حافظه‌داخلی با قیمت‌گذاری 849 یورویی عرضه می‌شود. مدل مجهز به 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز 949 یورو قیمت‌گذاری خواهد شد. نهایتا مدل پرچم‌دار مجهز به پردازنده Ryzen 7 4800، رم 16 گیگابایتی و 512 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز با برچسب قیمتی 1049 یورویی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH