سونی شایعات مربوط به کاهش میزان تولید کنسول پلی‌استیشن 5 را تکذیب کرد

در حالی‌که شرکت سونی مشغول آماده‌سازی مقدمات لازم برای اعلام رسمی قیمت‌گذاری کنسول پلی‌استیشن 5 خود است؛ خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که در پشت صحنه این تلاش‌ها احتمالا مشکلات بالقوه‌ای وجود دارد. بر اساس داستان روایت شده از سوی این نشریه، سونی برآورد تولید خود را از 15 میلیون به 11 میلیون دستگاه کاهش داده است. بازدهی ضعیف تراشه سفارشی مورد استفاده در کنسول به‌عنوان یکی از دلایل احتمالی این تصمیم مطرح شده است اما اکنون سونی تمامی این گزارشات را تکذیب می‌کند:

“ما تاکنون جزئیات مربوط به فرآیند تولید را منتشر نکرده‌ایم. اطلاعات ارائه شده توسط نشریه بلومبرگ نادرست هستند؛ زیرا ما از زمان آغاز تولید انبوه پلی‌استیشن 5 رقم تولیدی اعلام شده را تغییر نداده‌ایم.”

شایان به ذکر است که اهداف اولیه گزارش شده توسط نشریه بلومبرگ حدودا 5 تا 6 میلیون دستگاه بوده است؛ بنابراین بدیهی است که گزارشاتی از این‌دست با حدس و گمان‌های فراوانی همراه هستند. کارشناسان امیدوارند که سونی به منظور پاسخگویی به تقاضای اجتناب‌ناپذیر کاربران در فصل تعطیلات قادر به تولید تعداد کافی کنسول PS5 باشد. با این‌حال جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری نسخه استاندارد و دیجیتالی (Digital Edition) کنسول پلی‌استیشن 5 به‌زودی اعلام خواهد شد. این 2 مدل مشابه یکدیگر بوده و صرفا به لحاظ بهره‌مندی از درایو بلوری با هم متفاوت هستند.

کمپانی رقیب سونی یعنی مایکروسافت قصد دارد تا در روز 10 نوامبر (20 آبان‌ماه) کنسول‌های ایکس‌باکس سری S و ایکس‌باکس سری ایکس خود را به ترتیب با قیمت‌گذاری 300 دلار/300 یورویی و 500 دلار/500 یورویی عرضه نماید. طرفداران این کنسول‌ها از روز 22 سپتامبر (1 مهرماه) قادر به ثبت پیش‌سفارش محصول خواهند بود. در عین‌حال شرکت نینتندو نیز در تدارک عرضه ورژن 4K کنسول سوییچ برای سال آینده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH