اینستاگرام فارسی

آموزش نحوه استفاده از اینستاگرام به زبان فارسی

آمورش روش فارسی سازی اینستاگرام، نحوه ورود به اینستاگرام فارسی و دانلود اینستاگرام فارسی را در این مطلب مشاهده کنید.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است. آمار بیش از یک میلیارد کاربر این شبکه اجتماعی اثبات می‌کند که مردم در سراسر دنیا از طرفداران اینستاگرام هستند و این شبکه اجتماعی مسئولیتی در قبال میلیون‌ها کاربر خود دارد.

در این روزها که اپلیکیشن‌های زیادی مانند تیک‌تاک و اسنپ‌چت با ارائه قابلیت‌های جدید برای رقابت با اینستاگرام پدیدار می‌شوند و آمار کاربران آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد، ارائه خدمات بهتر به کاربران می‌تواند برگ برنده یک شبکه اجتماعی با سابقه مانند اینستاگرام باشد.

فیسبوک به عنوان مالک اینستاگرام نیز به این موضوع اشراف دارد و بروزرسانی‌های اینستاگرام تماما در جهت ارائه خدمات جدید، قابلیت‌های تازه و رفع نقایص موجود است.

این مطلب را نیز مشاهده کنید: روش‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

یکی از مشکلاتی که می‌تواند برای کاربران اینستاگرام آزاردهنده باشد، مسئله زبان برنامه است. هر چند این اپلیکیشن از همان ابتدا از زبان بین‌المللی انگلیسی و چند زبان مطرح مانند فرانسوی، اسپانیولی، پرتقالی، آلمانی و غیره پشتیبانی می‌کرد اما مردم بسیاری در سراسر دنیا به این زبان‌ها مسلط نبوده و می‌خواهند محیط برنامه به زبان مادری خودشان باشد.

اینستاگرام نیز طی سال‌های اخیر زبان‌های زیادی را به شبکه اجتماعی خود اضافه کرده که یکی از آ‌ن‌ها زبان شیرین فارسی است. این برنامه در حال حاضر از بیش از 40 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند.

آموزش استفاده از اینستاگرام فارسی

اینستاگرام از حدود سه سال پیش زبان فارسی را به اپلیکیشن خود اضافه کرد، این قابلیت از همان ابتدا با استقبال کاربران ایرانی و حتی تاجیکی و افغانی مواجه شد. با استفاده از این قابلیت، زبان تمامی بخش‌های این شبکه اجتماعی مانند منو، تنظیمات، دوربین و صفحه اصلی، فارسی می‌شود.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های زبان فارسی و انگلیسی راست‌چین و چپ‌چین بودن آن‌ها است، در اینستاگرام فارسی برای رفع این مشکل تمامی نوشته‌های برنامه راست‌چین شده و شکل ظاهری برنامه کمی تغییر می‌کند. البته راست‌چین شدن برنامه برخی مشکلات را نیز به وجود آورده که امید است در بروزرسانی‌های بعدی این نرم افزار، رفع شود.

زبان فارسی برای اینستاگرام تنها بخش‌های داخلی نرم افزار را فارسی‌سازی نمی‌کند، بلکه پست‌های ارسال شده به زبان‌های دیگر نیز قابلیت ترجمه دارند، با تغییر زبان این برنامه به فارسی، زیر هر پست با زبان خارجی، بخشی با نام See Translation خواهید دید که با لمس آن متن پست به زبان فارسی ترجمه می‌شود، البته به طور معمول این ترجمه خیلی روان نیست. گزینه See Translation برای متن بخش بیوگرافی نیز به نمایش در می‌آید.

نحوه فارسی سازی برنامه اینستاگرام

برای استفاده از اینستاگرام به زبان فارسی دو راهکار دارید، یک آنکه زبان گوشی خودتان را به فارسی تغییر دهید، به این ترتیب زبان برنامه اینستاگرام نیز به فارسی تغییر خواهد کرد.

راه دوم آن است که از طریق منو خود برنامه، زبان فارسی را انتخاب کنید. به این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اینستاگرام را باز کرده و به بخش پروفایل بروید.
  2. منوی سه‌خط را در قسمت بالا سمت چپ صفحه لمس کنید.
  3. در منوی باز شده گزینه Setting را انتخاب نمایید.
  4. در این بخش گزینه Account را انتخاب کنید.
  5. وارد منوی Language شوید و زبان فارسی را انتخاب کنید.

با انجام این مراحل، زبان برنامه به فارسی تغییر کرده و از این به بعد می‌توانید از اینستاگرام فارسی استفاده کنید.

ورود به اینستاگرام فارسی از طریق گوگل

همانطور که می‌دانید از سال 2012، نسخه وب اینستاگرام عرضه شده و کاربران از طریق مرورگر وب خود نیز می‌توانند وارد این شبکه اجتماعی بشوند. نسخه وب اینستاگرام در ابتدا قابلیت‌های محدودی داشت اما در سال‌های اخیر امکاناتی مانند ارسال دایرکت به آن اضافه شده است.

ورود به اینستاگرام فارسی از طریق گوگل

برای تغییر زبان در نسخه وب اینستاگرام باید به قسمت پروفایل خود رفته و از قسمت پایینی صفحه گزینه Language را کلیک و از لیست باز شونده زبان مورد نظر را انتخاب کنید.

متاسفانه نسخه وب اینستاگرام از زبان‌های راست چین پشتیبانی نمی‌کند، به همین دلیل زبان‌هایی مانند فارسی و عربی هنوز به نسخه وب اضافه نشده‌اند. حتی با ورود به حالت ناشناس کروم و استفاده از اینستاگرام در حالت توسعه دهنگان نیز انتخاب زبان‌های راست چین در دسترس نخواهند بود.

دانلود اپلیکیشن‌های اینستاگرام فارسی

برای فارسی کردن اینستاگرام یک راه دیگر نیز پیش روی شما قرار دارد، تعدادی برنامه با نام فارسی‌ساز اینستاگرام یا اینستاگرام فارسی تولیدشده‌اند که می‌توانید در مارکت‌های معتبر اندرویدی آن‌ها را پیدا کنید. این برنامه‌ها با اتصال به اپلیکیشن اصلی اینستاگرام کار می‌کنند و محیط این شبکه را به شکل بهبودیافته‌تر به زبان فارسی تغییر می‌دهند.

البته دانلود اپ‌های این چنینی امکانات دیگری مانند تغییر تم، دانلود تصاویر یا فیلم‌های اینستاگرام را نیز به شما می‌دهند. تصمیم گیری در مورد استفاده از اینگونه برنامه‌ها به عهده شماست ولی ما اینکار را پیشنهاد نمی‌کنیم. بهتر است از منو خود برنامه اصلی زبان فارسی اپلیکیشن را فعال نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH