اضافه شدن زیرنویس به بخش IGTV در اینستاگرام

اینستاگرام روز سه‌شنبه از قابلیت زیرنویس‌های ویدیویی خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی برای پلتفرم IGTV رونمایی کرد. این اقدام در راستای تلاش‌های اینستاگرام جهت ارتقاء دسترس‌پذیری پلتفرم برای کلیه کاربران اجرا شده است. این مشخصه در 16 زبان مختلف قابل دسترس خواهد بود. کاربران در صورت پشتیبانی محتوا از زیرنویس قادر به مشاهده خودکار کپشن‌ها خواهند بود. همچنین کاربران با مراجعه به بخش تنظیمات یا از طریق منوی کشویی داخل فیلم قادر به فعالسازی زیرنویس‌ها خواهند بود. بر اساس اظهارات سازمان بهداشت جهانی حدودا 466 میلیون ناشنوا در سراسر جهان وجود دارند و قابلیت جدید می‌تواند برای آن‌ها سودمند باشد.

اینستاگرام قابلیت کپشن خودکار را به IGTV اضافه کرد

یکی از نمایندگان شرکت فیس‌بوک اعلام کرد: “صدای داخل ویدیوهای اینستاگرامی ماهیتی منحصربه‌فرد دارند؛ زیرا انواع مختلفی از زبان‌ها، موضوعات، شرایط صوتی، زبان عامیانه فرهنگی و لهجه‌ها وجود دارند. زیرنویس خودکار ویدیوها مستلزم تحقیق و ویدیوی پیشرفته برای تامین قدرت هوش مصنوعی مورد استفاده در فرآیند است.”

این آخرین اقدامی است که اینستاگرام برای ارتقاء دسترسی کاربران به محصولات خود اجرا نموده است. در سال 2018 کمپانی از مشخصه متن جایگزین خودکار رونمایی کرد. این قابلیت به افراد دچار اختلالات بینایی امکان می‌دهد تا هنگام استفاده از امکانات Feed، Explore و Profile قادر به شنیدن توضیحات عکس‌ها از طریق صفحه‌خوان خود خواهند بود.

همچنین اینستاگرام به‌طور همزمان از قابلیت متن جایگزین سفارشی نیز رونمایی کرد. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا هنگام آپلود تصاویر توصیفات قوی‌تری را به آن‌ها اضافه نمایند. افراد کم‌بینا با استفاده از صفحه‌خوان‌ها قادر به شنیدن این توصیفات خواهند بود.

کمپانی مالک اینستاگرام یعنی فیس‌بوک نیز اخیرا چندین قابلیت کاربردی و مفید شامل اندازه فونت مقیاس‌پذیر و عناوین متنی را عرضه نموده است. اکنون شرکت‌های فنی بیش‌تری در حال عرضه امکانات دسترسی هستند؛ زیرا سازمان‌ها و طرفداران به لزوم دسترسی بیش‌تر به فناوری‌های برتر دسترسی تاکید دارند.  خصوصا آنکه این اقدامات با سالگرد 30 سالگی تصویب قانون حمایت از معلولان آمریکایی مرتبط است. شیوع فراگیر ویروس کرونا نیز ضرورت خدمت‌رسانی فوری به معلولان را روشن نموده است.

اینستاگرام اپلیکیشن مستقل IGTV خود برای تولیدکنندگان ویدیو را در سال 2018 عرضه کرد. همچنین این سرویس در اپلیکیشن اصلی اینستاگرام نیز ادغام شده است. اینستاگرام کماکان به تلاش‌های خود برای جلب توجه کاربران و رقابت با سرویس‌هایی نظیر TikTok ادامه می‌دهد. در همین راستا کمپانی در ماه گذشته از مشخصه تولید ویدیوهای کوتاه‌مدت موسوم به Reels رونمایی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH