توافق‌نامه میان تیک‌تاک و شرکت اوراکل بالاخره توسط دونالد ترامپ موردتائید قرار گرفت

در جریان آخرین تحولات مربوط به جنجال طولانی‌مدت فعالیت TikTok در ایالات‌متحده بالاخره این سرویس موفق به دریافت مجوزهای لازم از سوی دولت آمریکا شد. شایان به ذکر است که TikTok در معرض اعمال تحریم از سوی دولت ایالات‌متحده قرار داشت. اما دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که توافق‌نامه شرکت‌های اوراکل و والمارت برای مشارکت در فعالیت‌های اپلیکیشن TikTok را موردتائید قرار داده است.

روز جمعه دولت آمریکا اعلام کرد که با توجه به نگرانی‌های مداوم پیرامون امنیت ملی ایالات‌متحده اپلیکیشن‌های چینی TikTok و وی‌چت از اپ استورهای تحت مالکیت شرکت‌های اپل و گوگل حذف خواهند شد. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که حداقل TikTok از این قاعده مستثنی شده و کماکان برای کاربران قابل دسترس خواهد بود. خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد که با تصویب این توافق‌نامه شرکت‌های والمارت و اوراکل به منظور راه‌اندازی یک شرکت جدید با نام TikTok Global که دفتر مرکزی آن در ایالت تگزاس است؛ با یکدیگر همکاری خواهند کرد. نهایتا کمی بیش از 50 درصد دارایی TikTok Global تحت مالکیت سرمایه‌گذاران آمریکایی در کمپانی مادر TikTok یعنی ByteDance قرار خواهد گرفت.

پرزیدنت ترامپ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که TikTok Global حدودا 25 هزار فرصت شغلی جدید را در ایالات‌متحده ایجاد خواهد کرد. وی همچنین وعده داد که با اقدام اخیر تمامی اطلاعات مربوط به کاربران آمریکایی در سرورهای بومی این کشور ذخیره‌سازی شده و TikTok دیگر تهدیدی برای امنیت ملی ایالات‌متحده به‌شمار نخواهد رفت. با وجود اعلام این خبر جدید سازوکار فعالیت TikTok در ایالات‌متحده کماکان با ابهامات فراوانی مواجه است. هنوز برای پیشرفت این توافق هیچ تضمینی وجود ندارد و کماکان هیچ قراردادی میان شرکت‌ها به امضاء نرسیده است.

TikTok در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: “ما خوشحالیم که پیشنهاد TikTok، اوراکل و والمارت نگرانی‌های امنیتی دولت آمریکا را برطرف نموده و به پرسش‌ها پیرامون آینده TikTok در ایالات‌متحده پاسخ می‌دهد. تیم ما برای ایجاد یک بستر ایمن و فراگیر به شکلی خستگی‌ناپذیر تلاش می‌کند و ما خوشحالیم که کماکان می‌توانیم به ارائه خدمات شگفت‌آور، متنوع و خلاقانه خود ادامه دهیم.”

بی‌تردید طی روزها و هفته‌های آینده جزئیات بیش‌تری پیرامون این توافق روشن خواهد شد. اما اکنون به‌نظر می‌رسد که TikTok تا پایان هفته جاری کماکان در ایالات‌متحده قابل دسترس خواهد بود. در حال حاضر بایستی منتظر نهایی شدن قرارداد میان شرکت‌های اوراکل، ByteDance و والمارت باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH