واکنش آذری جهرمی به اختلالات نسخه وب واتساپ در روزهای اخیر

با آغاز سال تحصیلی جدید و آموزش مجازی کلاس‌های درس، استفاده دانشجویان و دانش آموزان از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی افزایش پیدا کرده است. در این روز‌‌ها، واتساپ یکی از برنامه‌های محبوب خانواده‌ها برای ارتباط با معلمین و تبادل اطلاعات دانش آموزان است. این برنامه فیلتر نیست و به دلیل حجم کم و سبک بودن آن، بر روی تمامی گوشی‌های اندروید قابل نصب و اجراست.

در کنار نسخه موبایل واتساپ، نسخه وب این برنامه از طریق مرورگرها قابل استفاده است. با رفتن به این آدرس می‌توانید از نسخه وب واتساپ استفاده کنید و به تبادل فایل و ارسال پیام با دیگران بپردازید. اما در دو روز اخیر نسخه وب واتساپ دچار اختلال شده و در دسترس نیست. این اتفاق برای خانواده محصلین مشکل ایجاد کرده و عملا یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی برای دانش آموزان قطع شده است.

البته نسخه موبایل واتساپ بدون مشکل قابل استفاده است اما خیلی از خانواده‌ها از نسخه وب واتساپ در سیستم رایانه‌ای یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنند که مزایای خود را دارد. به همین جهت تعداد زیادی با ارسال پیام به آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دلیل این اتفاق را جویا شدند. با توجه به سابقه فیلترینگ پیام‌رسان‌های مختلف، تصور می‌شد که این اختلالات از سمت ایران ایجاد شده اما آذری جهرمی با انتشار استوری در اکانت اینستاگرام خود، به این موضوع واکنش داد.

آذری جهرمی در اینستاگرام در پاسخ به سوال مادر یک محصل نوشت: مشکل واتساپ از سمت سرورهای این شرکت است و ارتباطی به ایران ندارد، به طور مشخص ترافیک این برنامه از سمت شرکت آمازون تامین می‌شود که در حال حاضر دچار اشکال شده است، همکاران ما در حال پیگیری هستند اما تاکنون زمانی برای رفع این اختلال اعلام نشده است.

آذری جهرمی همچنین به این نکته اشاره کرد که تاکید وزارت ارتباطات بر استفاده از اپلیکیشن‌های ایرانی است و با سرورهای قدرتمندی که در مرکز داده شهید سلیمانی تدارک دیده شده، خدمات اپلیکیشن‌های ایرانی با سرعت و کیفیت بهتر به صورت نیم‌بهاء در دسترس کاربران است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH