آی‌فون 12 مینی اپل با نمایشگر اولد 5.4 اینچی روانه بازار خواهد شد

چنان‌چه از علاقه‌مندان به محصولات اپل هستید؛ در این‌صورت احتمالا عجیب‌ترین ماه سپتامبر دوران زندگی خود را پشت سر می‌گذارید. شیوع فراگیر ویروس کرونا در جهان موجب رقم خوردن یک ماه کاملا غیرمعمول در یک سال بسیار نامتعارف شده است. واقعیت این است که اکنون کلیه طرفدارانی که منتظر عرضه مدل‌های جدید آی‌فون طی ماه جاری بودند؛ ناچارا بایستی تا ماه اکتبر منتظر بمانند. غول کوپرتینویی قادر به آماده‌سازی اسمارت‌فون‌های جدید خود مطابق با برنامه زمانی معمول نیست. اکنون مدت‌هاست که کاربران بی‌صبرانه منتظر عرضه گوشی‌های جدید سری آی‌فون 12 هستند و در حال حاضر روزنه‌های امید برای عرضه مدل کوچک 5.4 اینچی آی‌فون ایجاد شده است.


بر اساس اطلاعات اعلام شده توسط یک شخص خبرچین، کوچک‌ترین مدل آی‌فون تحت‌عنوان آی‌فون 12 مینی روانه بازار خواهد شد. این شخص خبرچین در اظهاراتی جالب خاطرنشان می‌کند دستگاهی که پیش‌تر قرار بود آی‌فون 12 مکس نامیده شود؛ اکنون تحت‌عنوان آی‌فون 12 عرضه خواهد شد. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید؛ اپل با رونمایی از یک شمای نامگذاری جدید برای کوچک‌ترین دستگاه خود در حال کاهش مقیاس نامگذاری اسمارت‌فون‌هایش است. البته چنین اقدامی چندان مایه تعجب نیست؛ چرا که این شرکت مشغول برنامه‌ریزی برای عرضه 4 دستگاه جدید طی سال جاری است. به همین دلیل کمپانی چهارمین دستگاه خود را با نامی جدید معرفی می‌کند.

شایان به ذکر است که استفاده غول کوپرتینویی از عنوان “مینی” ابدا موضوع جدیدی نیست؛ چرا که اپل اکنون از عنوان “مینی” در آی‌پدها و کامپیوترهای مک خود استفاده می‌کند. حتی این شرکت در گذشته نیز از مدل‌های آی‌پاد مینی رونمایی کرده است. بنابراین مشاهده آی‌فون 12 مینی چندان مایه تعجب نخواهد بود؛ حتی اگر به‌کارگیری این پسوند در یک اسمارت‌فون سال‌ها زمان برده باشد. غول کوپرتینویی احتمالا برای مدل‌های آینده 6.1 و 6.7 اینچی آی‌فون کماکان از پسوندهای آی‌فون 12 پرو و پرو مکس استفاده خواهد کرد. این عناوین سال گذشته و همزمان با رونمایی گوشی‌های سری آی‌فون 11 معرفی شدند.

آی‌فون 12 مینی با تراشه A14 Bionic، پشتیبانی از اتصال 5G، نمایشگر دارای نرخ نوسازی 60 هرتزی و ناچ ‌کوچک‌تر معرفی خواهد شد

کلیه مدل‌های جدید آی‌فون به‌همراه تراشه 5 نانومتری جدید کمپانی موسوم به A14 Bionic معرفی خواهند شد. کارآیی این هندست‌ها در مقایسه با مدل‌های پیشین افزایش خواهد یافت؛ اما کاربران احتمالا شاهد بهبود چشمگیر بهره‌وری انرژی خواهند بود. مدل‌های آینده آی‌فون صرفنظر از به‌کارگیری تراشه کم‌مصرف نخستین اسمارت‌فون‌های اپل با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های فوق‌سریع 5G به‌شمار می‌روند.

متاسفانه اپل از برخی رویه‌های اخیرا مرسوم شده در صنعت اسمارت‌فون نظیر به‌کارگیری نمایشگرهایی با نرخ نوسازی بالا تبعیت نخواهد کرد. بدین‌ترتیب کلیه مدل‌های جدید آی‌فون از نمایشگرهای اولد با نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره خواهند برد. با این‌حال نمایشگرهای مذکور ظاهرا دارای ناچ‌های کوچک‌تری بوده و این موضوع امکان استقرار آیکون‌های وضعیتی بیش‌تر در قسمت فوقانی نمایشگر را فراهم می‌کند. این نخستین باری است که اپل در طراحی ناچ عریض رونمایی شده با آی‌فون X تغییراتی را اعمال می‌کند. متاسفانه گفته شده که دستگاه‌های جدید بدون آداپتور شارژ دیواری عرضه خواهند شد؛ پدیده‌ای که یقینا نارضایتی برخی کاربران را به‌دنبال خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH