شرکت اینتل مجوز همکاری تجاری با هواوی را از دولت آمریکا دریافت کرد

به‌دنبال اعلام ممنوعیت‌های دولت آمریکا علیه هواوی آینده این شرکت با اما و اگرهای متعددی مواجه شد. این ممنوعیت‌ها مانع از انجام فعالیت‌های تجاری میان هواوی و شرکت‌های آمریکایی یا سازمان‌های استفاده کننده از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای آمریکایی می‌شوند. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که کماکان کورسوی امیدی پیش روی هواوی قرار دارد. چرا که کارشناسان آگاه از موضوع ادعا می‌کنند که اینتل مجوز لازم برای تجارت با هواوی را دریافت نموده است.

همان‌طور که احتمالا می‌دانید؛ شرکت‌های مختلف می‌توانند درخواست خود جهت دریافت مجوز دادوستد با هواوی را مطرح نموده و دولت ایالات‌متحده نیز در خصوص تعیین شرکت‌های مجاز برای تجارت با هواوی تصمیم‌گیری خواهد کرد. هنوز هیچ چیز به‌طور رسمی تائید نشده است؛ اما اینتل احتمالا موفق به دریافت مجوز شده و چندین شرکت دیگر نیز کماکان منتظر تائید درخواست خود هستند.

همچنین بر اساس تائید رسمی هواوی کمپانی کوالکام نیز در صف دریافت مجوز قرار دارد و به محض صدور مجوزهای لازم فرآیند تامین تراشه‌های موردنیاز غول چینی را آغاز خواهد کرد. چرا که هواوی دیگر قادر به استفاده از تراشه‌های بومی کایرین خود نیست.

این موضوع چندان مایه تعجب نیست؛ زیرا اکنون مدت‌هاست که شرکت کوالکام در حال مذاکره با مقامات دولت آمریکا است. گزارشات مختلف نشان می‌دهند که کمپانی AMD نیز پیش‌تر درخواست خود برای دریافت چندین مجوز جهت فروش تراشه‌های خود به چند شرکت چینی را مطرح نموده است و اکنون می‌توان اطمینان داشت که نام هواوی نیز در این فهرست قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH