اسمارت‌فون گلکسی S21 سامسونگ با امتیازات ناامیدکننده در گیک‌بنچ رویت شد

تاکنون اخبار متنوعی پیرامون اسمارت‌فون آینده گلکسی S21 سامسونگ منتشر شده است و بسیاری از ویژگی‌های اعلام شده در خصوص این هندست ابدا برای کاربران خوشایند نیستند. بر اساس برخی شایعات مطرح شده غول کره‌ای احتمالا از تراشه جدید اسنپ‌دراگون کوالکام بهره‌برداری نخواهد کرد. در عوض این تولیدکننده به منظور کنترل قیمت‌گذاری دستگاه از پلتفرم موبایلی پیشرفته فعلی بهره‌برداری خواهد کرد. بعلاوه این هندست در برخی بازارهای منتخب با تراشه اگزینوس 1000 عرضه می‌شود و بنا بر دلایل گوناگون انتظار می‌رود که عملکرد این تراشه در مقایسه با مدل‌های پرچم‌دار به‌مراتب ضعیف‌تر باشد. امروز امتیازات مربوط به تست‌های انجام شده روی اسمارت‌فون گلکسی S21 سامسونگ منتشر شده است. امروز دستگاهی با شماره مدل SM-G996B در پایگاه داده گیک‌بنچ 5 رویت شد. این محصول احتمالا همان گلکسی S21 با تراشه اختصاصی سامسونگ است.

اطلاعات مندرج در فهرست گیک‌بنچ نشان می‌دهند که این دستگاه مجهز به مادربرد اگزینوس 2100 بوده و پردازنده آن دارای معماری 8 هسته‌ای است. فرکانس کاری هسته‌ کوچک معادل با 2.21 گیگاهرتز و GPU آن نیز از نوع Mali-G78 است. با این‌حال اطلاعات بنچمارک به نحوه عملکرد دقیق این هسته‌ها اشاره نکرده است. با این‌حال شایعات اخیر نشان می‌دهند که تراشه اگزینوس 1000 (که هنوز نام آن نیز قطعی نشده است) از هسته‌هایی با پیکره‌بندی 4+3+1 بهره خواهد برد. این پدیده به وضوح نشان می‌دهد که تراشه مذکور دارای 1 هسته اصلی، 3 هسته با کارآیی بالا و 4 هسته با مصرف انرژی پایین خواهد بود. همچنین این اسمارت‌فون با 8 گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید 11 عرضه خواهد شد. این جزئیات مربوط به مدل پایه دستگاه هستند؛ چرا که نسخه‌ای از گلکسی S21 با ظرفیت رم بالاتر نیز احتمالا روانه بازار خواهد شد. بر اساس برخی اخبار مخابره شده مشخصا به‌نظر می‌رسد که نسخه‌ای از گوشی با 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در صورت تحقق چنین سناریویی این هندست به سریع‌ترین اسمارت‌فون موجود در بازار تبدیل خواهد شد.

با بررسی امتیازات بنچمارک می‌توان دریافت که عملکرد تراشه اگزینوس 1000 به تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس نزدیک است. امتیازات گلکسی S21 در تست پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب برابر با 1038 و 3060 است. در مقابل گلکسی نوت 20 اولترا مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 865 پلاس موفق به کسب امتیازات 960 و 3050 در تست‌های پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای شد. همچنین گلکسی نوت 20 اولترا با تراشه اگزینوس 990 نیز در تست پردازش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب امتیازات 885 و 2580 را کسب کرد.

اکنون بایستی خاطرنشان کرد که تا موعد عرضه احتمالی اسمارت‌فون گلکسی S21 به بازار حدودا 6 ماه زمان باقی‌مانده است. لذا اطلاعات فوق صرفا دربردارنده اطلاعات اولیه بوده و به‌عنوان مرجع موردتوجه قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH