اینترنت رایگان برای دانشجویان

ترافیک اینترنت ادوب کانکت و سایت‌های آموزشی دانشگاهی برای دانشجویان رایگان است

با آغاز سال تحصیلی جدید در سایه شیوع ویروس کرونا، اکثر مدارس و دانشگاه‌ها کلاس‌‎های درسی خود را به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار می‌کنند. از این رو یکی از دغدغه‌های مهم دانش آموزان و دانشجویان، هزینه زیاد مصرف اینترنت برای کلاس‌های آنلاین است.

وزارت ارتباطات با اشراف به این موضوع از حدود یک ماه پیش با روش‌های مختلف مانند رایگان کردن مصرف اینترنت شبکه شاد و دیگر سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آموزشی و همچنین تخصیص بسته‌های اینترنت رایگان، بخشی از نیازهای دانش آموزان را برطرف ساخت، اما این تسهیلات تاکنون برای دانشجویان در نظر گرفته نشده و به همین دلیل دانشجویان زیادی به رایگان نبودن اینترنت سایت‌های آموزشی مورد استفاده خود اعتراض داشتند.

بخش عمده این اعتراضات ریشه در عدم اطلاع دانشجویان از تسهیلات درنظرگرفته شده برای دانشگاه‌ها دارد. حسن فلاح جوشانی، معاون وزیر ارتباطات در همین زمینه اعلام کرد: دانشگاه‌ها، وزارت علوم، وزارت بهداشت و مراکز حوزوی، فهرستی از سایت‌های آموزشی مورد استفاده خود را به ما اعلام کرده‌اند. اینترنت استفاده از این سایت‌ها رایگان شده است.

فلاح‌جوشانی در مورد تاثیر تغییر آی‌پی در حجم اینترنت مصرفی گفت: ما تنها دسترسی آی‌پی‌های اعلام شده را به سایت‌های آموزشی دانشگاهی رایگان کرده‌ایم. بخشی از دانشجویان از فیلترشکن استفاده می‌کنند که موجب تغییر آی‌پی شده و به این ترتیب استفاده از سایت آموزشی برای این افراد همراه با هزینه خواهد بود، بنابراین دانشجویان باید با آی‌پی خود از سایت‌های آموزشی دانشگاهی استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات در مورد رایگان نبودن اینترنت برای دانشجویان گفت: دانشجویان باید به این نکته دقت داشته باشند که ما ترافیک سایت‌های آموزشی را برای آن‌ها رایگان کرده‌ایم، اما اینترنت دانشجویان به طور کلی رایگان نیست و استفاده از سایت‌های غیرآموزشی حجم اینترنت آن‌ها را کاهش می‌دهد.

وزیر ارتباطات نیز چندی پیش در همین زمینه اعلام کرد: برای استفاده از نرم افزار ادوب کانکت باید گفت که هر دانشگاه سرور ادوب کانکت خود را دارد و دانشگاه‌ها باید آی‌پی سرور ادوب کانکت خود را به وزارت علوم بدهند تا ما آن را برای دانشجویان رایگان کنیم. به دنبال آن هستیم تا استفاده از اسکای روم نیز رایگان شود.

1 در مورد “ترافیک اینترنت ادوب کانکت و سایت‌های آموزشی دانشگاهی برای دانشجویان رایگان است”

  1. کاملا شایعه و بی اساس است چرا که شاهد مصرف بالای حجم ان هم به صورت روزانه هستیم
    حالا اگه یه استادی بیاد ویدیو اشتراک بزاره تو این برنامه ها دیگه مثل اینستا حجم میخوره
    مدیر سایت عزیز یه تحقیقی بکن بعد مطلب بزار

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH