نخستین تلویزیون هوشمند SLED جهان معرفی شد

روز گذشته کمپانی ریلمی از نخستین تلویزیون هوشمند 4K SLED جهان با یک فناوری کاملا جدید رونمایی کرد. این تلویزیون هنوز آماده فروش نیست؛ اما جایگزین جالبی برای نمایشگرهای مبتنی بر فناوری Quantum Dot یا همان QLED به‌شمار می‌رود. فناوری SLED در غالب یک تلویزیون 55 اینچی رونمایی خواهد شد. پنل نسل جدید از قابلیت پوشش‌دهی 108 درصدی طیف رنگی NTSC برخوردار خواهد بود. با این‌حال سطح نور آبی ساطع شده کماکان تحت کنترل باقی خواهد ماند؛ موضوعی که از سوی موسسه TUV Rheinland نیز موردتائید قرار گرفته است.

اما فناوری SLED چیست؟ این تکنولوژی در واقع برداشت جدیدی از فرمول نمایشگرهای LCD محسوب شده و نورآوری اصلی در آن به نور پس‌زمینه مربوط می‌شود. نور پس‌زمینه به‌طور معمول سفیدرنگ است که پس از عبور از فیلترهای RGB به پالت رنگی سه‌گانه آشنا شامل رنگ‌های قرمز، سبز و آبی تبدیل می‌شود. با این‌حال فناوری SLED از تکنیک متفاوتی بهره گرفته و به منظور تولید رنگ‌های سه‌گانه از نور پس‌زمینه شامل LEDهای قرمز، سبز و آبی بهره می‌گیرد. اگرچه نمایشگر SLED کماکان یک پنل LCD به‌شمار می‌رود؛ چرا که کماکان مجهز به چندین قطبش‌گر (Polarizer) و یک لایه کریستال مایع است.

نمایشگرهای SLED با پنل‌های QLED نیز تفاوت دارند. پنل‌های QLED دارای نور پس‌زمینه آبی‌رنگ بوده و به منظور جذب نور آبی و انتشار رنگ‌های سبز یا قرمز از نقاط کوانتومی استفاده می‌کنند. به‌کارگیری لایه LCD به کنترل میزان عبور نور از میان هر پیکسل کمک می‌کند. با این‌حال هدف صرفا تولید نور قرمز، سبز و آبی نیست؛ بلکه هدف نهایی دستیابی به طول موج ایده‌آل برای هر رنگ است. این پدیده به پردازش طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها کمک کرده و کیفیت کلی تصویر را ارتقاء می‌دهد.

ریلمی معتقد است که فناوری SLED در این زمینه رویکرد بهتری را نسبت به تکنولوژی QLED اتخاذ نموده است. رقبایی نظیر سامسونگ و وان‌پلاس پیش‌تر اقدام به عرضه تلویزیون‌های QLED خود در بازار هندوستان نموده‌اند و تلویزیون جدید ریلمی به منزله تلاشی برای به چالش کشیدن این محصولات قلمداد می‌شود.

1 در مورد “نخستین تلویزیون هوشمند SLED جهان معرفی شد”

  1. همان تکنولوژی تریلیمینوس سونی است که صد در صد از سونی کپی کرده اند برید تکنولوژی بسیار پیشرفته تریلیمینوس سونی را خوب مطالعه کنید تا بفهمید
    ضمنأ سونی از طریق همین تکنولوژی های منحصر به فرد خودش سالها در کیفیت بی نظیر تلویزیون های خودش پادشاهی میکنه
    برید یک تلویزیون به اصطلاح LCD سونی را با QLED و غیره مقایسه کنید تا ببینید که چقدر سونی برتره
    آدم وقتی تلویزیون های پیشرفته LCD سونی را میبینه فکر می کنه که با یک پنل OLED طرفه آنقدر عالی هستند

    3
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH