سیستم ردیابی دیجیتال نقطه‌ای

استفاده از سیستم ردیابی دیجیتال نقطه‌ای برای شناسایی 50 هزار بیمار کرونایی در تهران

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران اعلام کرد که این ستاد با کمک وزارت ارتباطات توانستند سیستم ردیابی دیجیتال بیماران کرونایی را راه‌اندازی کرده و بیش از 50 هزار بیمار را از طریق همین سیستم شناسایی کنند.

علیرضا زالی روز گذشته در مراسم رونمایی از کاربردهای اینترنت نسل پنجم اعلام کرد: ما با سیستم ردیابی دیجیتال بیماران کرونایی توانستیم علاوه بر شناسایی بیماران کرونایی، مسیر و مناطق آلوده استان را نیز شناسایی کنیم. البته این روند ادامه دارد و اولین نقشه سیر و سفر بیماران کرونایی و حتی ناقلین دارای علامت و بی‌علامت توسط وزارت ارتباطات جمع آوری شده است.

زالی با اشاره به نقش تاثیرگذار وزارت ارتباطات در دوران شیوع ویروس کرونا افزود: با دستور آقای جهرمی موفق شدیم تا در تهران بیش از 50 هزار بیمار مبتلا به کرونا را شناسایی و ردیابی کنیم. با سیستم ردیابی دیجیتال بیماران کرونایی کسانی که در 100 متری افراد مبتلا حضور دارند نیز قابل شناسایی هستند و نقشه آن مناطق ردیابی شده است. واقعیت آن است که کرونا در کنار تمام اتفاقات تلخی که رقم زد، موجب شد تا فرصت‌های جدیدی به خصوص در حوزه دیجیتال به وجود بیاید. وزارت ارتباطات نیز در این زمینه تلاش‌های فراوانی کرد، امیدواریم شکاف‌های دیجیتالی موجود در آینده رفع شود.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با تاکید بر رشد روز افزون خدمات پزشکی از راه دور در جهان اعلام کرد: از سال 2017 تاکنون 10 درصد از خدمات پزشکی در جهان به صورت از راه دور انجام شده، این روند در حال پیشرفت است و پیش‌بینی شده که تا سال 2024 خدمات پزشکی از راه دور به 25 درصد برسد. ما نباید از این فرایند رو به رشد عقب بمانیم، با جسارت و خودباوری می‌توانیم در این زمینه به جایگاه ممتازی دست پیدا کنیم، مهم‌ترین مسئله استراتژیک در این زمینه، ایجاد زیر ساخت است.

 وی در پایان گفت: جراحی از راه دور یک موقعیت جاه‌طلبانه در حوزه پزشکی است، تامین امکانات و شرایط مورد نیاز این اتفاق در کشور شدنی است و نباید فرصت سوزی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH