فروش جهانی گجت‌های پوشیدنی در سال 2020 از مرز 395 میلیون دستگاه فراتر خواهد رفت

بر اساس آخرین اطلاعات گردآوری شده توسط موسسه IDC انتظار می‌رود که فروش جهانی دستگاه‌های پوشیدنی در سال 2020 به رکورد 396 میلیون واحدی برسد. این رقم در مقایسه با فروش 345.9 میلیون دستگاهی گجت‌های پوشیدنی در سال 2019 رشد 14.5 درصدی را نشان می‌دهد. موسسه IDC با نگاهی به آینده پیش‌بینی می‌کند که میزان فروش گجت‌های پوشیدنی با ثبت نرخ رشد مرکب 5 ساله 12.4 درصدی به رقم 637.1 میلیون دستگاه در سال 2024 خواهد رسید.

اگرچه به‌دنبال شیوع فراگیر ویروس کرونا در جهان بسیاری از تولیدکنندگان گجت‌های پوشیدنی سطح تولید خود را کاهش داده‌اند؛ اما میزان تقاضا برای ابزارهای پوشیدنی کماکان ثابت باقی‌مانده است. میزان تقاضای بازار برای تجهیزات شنیداری به ثبت رکوردی جدید نزدیک شده است. این پدیده به منظور جبران افت ناچیز تقاضا برای ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندها کفایت خواهد کرد. این روند طی 6 ماهه دوم سال 2020 نیز ادامه خواهد یافت. با عرضه محصولات جدید (شامل هدفون‌ها، اسمارت‌واچ‌ها و مچ‌بندها) از سوی چندین تامین‌کننده مختلف طی سال جاری میزان فروش دستگاه‌های پوشیدنی در بازار بایستی به مرز 400 میلیون واحد نزدیک شود.

ظهور سرویس‌های مکمل دستگاه‌های پوشیدنی یکی از رویه‌هایی است که در کنار گجت‌های مذکور بایستی به آن‌ها توجه کرد. سرویس اخیرا معرفی شده شرکت اپل با نام +Fitness و سرویس‌های جدید شرکت‌های آمازون و فیت‌بیت با اسامی Halo و Fitbit Premium ضمن یکپارچه‌سازی داده‌های دریافتی از دستگاه‌های پوشیدنی محتوای مربوط به سلامت و تناسب اندام (شامل تمرینات هدایت شده، راهنمایی‌ها و توصیه‌های غذایی) را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. چندین کمپانی دیگر نیز رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته‌اند و به مشتریان سازمان‌ها نشان می‌دهند که چگونه فاصله‌گذاری خود را با کارمندان ادارات حفظ نموده و علائم اولیه بیماری‌های مخفی و اساسی را تشخیص دهند. این سرویس‌ها در کنار سایر خدمات ارائه شده موجب افزایش میزان تقاضا برای گجت‌های پوشیدنی خواهند شد.

بازیگران اصلی در بازار دستگاه‌های پوشیدنی

به‌طور کلی پیش‌بینی‌های صورت گرفته از افزایش چشمگیر فروش گجت‌های پوشیدنی در آینده حکایت دارند. بدین‌ترتیب نرخ رشد مرکب سالیانه بازار در این حوزه معادل 14.1 درصد است. چنین رشد چشمگیری مدیون چندین عامل محرک مختلف خواهد بود:

  • با افزایش میزان استقبال از دستگاه‌های پوشیدنی رشد تعداد کمپانی‌های تولیدکننده این گجت‌ها به روند صعودی خود ادامه خواهد داد
  • حذف جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون از اسمارت‌فون‌ها موجب گرایش بیش‌تر کاربران به سوی ابزارهای بلوتوثی خواهد شد
  • کاهش قیمت دستگاه‌های پوشیدنی و اتصال آسان و هماهنگی کامل آن‌ها با لوازم منزل و سیستم‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء

محصولات گروه ساعت شامل اسمارت‌واچ‌ها و ساعت‌های سنتی دارای بالاترین نرخ رشد مرکب سالیانه معادل با 14.3 درصد هستند. سیستم‌عامل WearOS گوگل به منظور ارتقاء کارآیی محصولات ردیاب سلامت و تناسب اندام خود اقدام به خریداری FitbitOS می‌کند. بدین‌ترتیب بازار ساعت‌های هوشمند شاهد تغییراتی در چشم‌انداز سیستم‌عامل خود خواهد بود. با به‌کارگیری سیستم‌عامل تایزن سامسونگ در دستگاه‌های ردیاب تناسب اندام نظیر گلکسی واچ این پلتفرم به تدریج بخشی از بازار گجت‌های پوشیدنی را تصاحب خواهد کرد. سیستم‌عامل WatchOS اپل از بیش‌ترین میزان اهمیت برخوردار است و غول کوپرتینویی از عرضه مدل جدید اپل واچ SE به منافع قابل‌توجهی خواهد رسید. این محصول در حد فاصل دستگاه‌های پیشرفته و پایین‌رده جای می‌گیرد. در عین‌حال ساعت‌های مجهز به GPS با توان هیبریدی و ساعت‌های مخصوص کودکان نیز در طیف محصولات پایین‌رده طبقه‌بندی خواهند شد.

بازار دست‌بندهای هوشمند نیز روند روبه رشد آرامی را طی نموده و رشد مرکب سالیانه 2.4 درصدی را تجربه خواهد کرد. قابلیت‌های گام‌شمار و کالری‌شمار ارزان‌قیمت اصلی‌ترین عامل مشوق برای فروش این گجت‌ها در بازار محسوب می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH