اینترنت رایگان برای دانشجویان

بسته اینترنت رایگان به دانشجویان تعلق نمی‌گیرد؛ ترافیک سایت‌های آموزشی دانشگاهی رایگان است!

ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات در مورد اختصاص بسته اینترنت 120 گیگابایتی برای اساتید و وضعیت بسته اینترنت برای دانشجویان توضیحاتی را ارائه داد. هاشمی در مورد بسته اینترنت اساتید گفت: جلسه‌ای میان وزارتخانه‌های علوم و ارتباطات برگزار شد که در آن هر دو وزارتخانه بر اعطای اینترنت 120 گیگابایتی برای اساتید توافق کردند. برای اجرای طرح، فهرستی از نام، شماره تلفن و کد ملی اساتید از وزارت علوم و دانشگاه آزاد دریافت کرده‌ایم، اساتید باید در سامانه اعلام شده، کد ملی و شماره همراه خود را وارد کنند، اگر شماره همراه به نام خودشان باشد، می‌توانند بسته اینترنت را دریافت کنند.

ستار هاشمی درمورد اساتیدی که نتوانستند بسته اینترنت را دریافت کنند، اعلام کرد: ما طبق لیست وزارت علوم و دانشگاه آزاد برای اساتید سهمیه اینترنت در نظر گرفتیم، اگر فهرست ایراد دارد و برخی از اساتید نمی‌توانند از طریق سامانه بسته اینترنت را دریافت کنند، ایراد از وزارت علوم است. وزارت علوم و دانشگاه آزاد فهرست ارسالی خود را تصحیح کنند تا همه اساتید واجد شرایط بتوانند از این هدیه استفاده کنند.

وی ادامه داد: ما محدودیتی برای ارائه بسته اینترنت به اساتید نداریم و به همه اساتیدی که در فهرست وزارت علوم و دانشگاه آزاد باشند، اینترنت رایگان اهدا خواهیم کرد. تاکنون از میان تمامی اساتید واجد شرایط، نام 100 هزار نفر در فهرست وزارت علوم و دانشگاه آزاد وجود دارد و تاکنون بیش از 43 هزار استاد در سامانه ثبت نام کرده و بسته اینترنت را دریافت کرده‌اند. اساتید تا 15 مهر وقت دارند تا در سامانه اعلام شده ثبت نام نمایند.

معاون وزیر ارتباطات در مورد بسته اینترنت رایگان برای دانشجویان گفت: ما برنامه‌ای برای اهدای بسته اینترنت رایگان به دانشجویان نداریم. دید ما به این گونه است که تمامی سایت‌ها و نرم افزارهای مورد نیاز آموزش دانشگاهیان را رایگان کنیم تا نیازی به بسته اینترنت جداگانه نباشد، تا حالا نیز در این راستا قدم برداشته‌ایم.

هاشمی در مورد رفع مشکلات ارتباطی در مناطق محروم اعلام کرد: در سال گذشته به دلیل وجود برخی نقایص و نبود امکانات کافی برای دسترسی به اینترنت، مشکلاتی برای محصلین به وجود آمد. برای رفع مشکلات موجود در سال تحصیلی جدید، طرحی با عنوان توسعه ارتباطی مناطق کمتر برخوردار را در دستور کار قرار دادیم و این مناطق را در اولویت توسعه ارتباطی قرار داده‌ایم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH