وزارت ارتباطات به دنبال تولید انبوه مودم 5G داخلی تا پایان سال!

ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تولید مودم 5G وایرلس در داخل کشور خبر داد. وی به تازگی در مورد برنامه توسعه نسل پنجم ارتباطات در ایران اعلام کرد: هدف ما این است که نسل پنجم ارتباطات در ایران را همگام با توسعه فناوری 5G در جهان، گسترش دهیم. یکی از مهم‌ترین اهداف ما در این برنامه، ارائه خدمات نسل پنجم اینترنت در مناطق پر تراکمی است که امکان ارائه کانکشن و پهنای باند مناسب در آن‌ها وجود ندارد.

ستار هاشمی ادامه داد: به این ترتیب اولین هدف ما این است که در ابتدا از ظرفیت اینترنت نسل پنجم در مناطقی که امکان ارائه سرویس‌های باکیفیت مناسب نسل چهارم (4G) وجود ندارد، استفاده کنیم.

این مطلب را نیز مشاهده کنید: آغاز به کار رسمی اینترنت 5G در ایران

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ضریب نفوذ پایین تلفن‌های همراه 5G در جهان گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین دغدغه‌ ما، ضریب نفوذ پایین تلفن‌های هوشمند 5G است، البته این موضوع تنها مربوط به ایران نیست و در سراسر جهان افراد محدودی از تلفن هوشمند 5G استفاده می‌کنند. به این منظور راهکاری که در پیش گرفته‌ایم، استفاده از ظرفیت 5G در بستر خدمات اینترنت (FAW (Fixed Wireless Access است. به این ترتیب تولید مودم‌های 5G در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم در بستر FWA اینترنت نسل پنجم را ارائه دهیم.

ستار هاشمی با اشاره به تولید نسخه اولیه مودم 5G در کشور گفت: برای سرویس‌دهی مناسب به کاربران، برنامه جامعی برای تولید مودم 5G در کشور داریم، نسخه اولیه این مودم تولید شده و به دنبال آن هستیم تا پیش از پایان سال 99، خط تولید انبوه مودم‌های 5G به بهره‌برداری برسد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: توانایی و دانش فنی تولید مودم در کشور وجود دارد، در حال حاضر چند شرکت داخلی به طور تخصصی در زمینه تولید مودم فعالیت دارند و از دانش آن‌ها برای تولید مودم 5G استفاده خواهیم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH