نخستین جزئیات مربوط به اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 3 سامسونگ منتشر شد

کمپانی سامسونگ اخیرا گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 2 را به بازار عرضه کرد و اکنون شاهد طرح نخستین گمانه‌زنی‌ها پیرامون مدل جانشین این هندست هستیم. بر اساس یک گزارش جدید فناوری دوربین زیر نمایشگر (UDC) سامسونگ احتمالا به‌همراه اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 معرفی نخواهد شد؛ چرا که بازده تولید این فناوری بسیار محدود است. فرآیند تولید انبوه سری گلکسی S21 سامسونگ حداکثر در ماه نوامبر آغاز می‌شود. این پدیده بدان معناست که فناوری دوربین زیر نمایشگر برای به‌کارگیری در این محصول مهیا نخواهد شد. با این‌حال بر اساس برنامه‌ریزی‌های فعلی قرار است فناوری مذکور در گوشی تاشوی نسل آینده سامسونگ با نام گلکسی زد فولد 3 به‌کار گرفته شود.

همچنین گزارش فوق ادعا می‌کند که فناوری UDC برای به‌کارگیری در اسمارت‌فون گلکسی زد فولد 2 آماده‌سازی شده بود؛ اما در زمان آغاز تولید انبوه این هندست میزان موجودی ماژول‌های کمپانی کافی نبوده است. همین عامل موجب شده تا فناوری دوربین زیر نمایشگر همراه با گوشی گلکسی S21 نیز معرفی نشود. عرضه فناوری UDC به‌همراه گوشی تاشوی گلکسی زد فولد 3 اقدامی کاملا منطقی به‌نظر می‌ر‌سد؛ چرا که گوشی‌های تاشو در مقیاس بسیار کلان تولید نمی‌شوند. لذا تولید ماژول به میزان کافی اقدامی نه‌چندان چالش‌برانگیز به‌شمار خواهد رفت.

ZTE AXON 20 5G نخستین گوشی موبایلی جهان با فناوری دوربین زیر نمایشگر محسوب می‌شود. این اسمارت‌فون در نخستین روز ماه سپتامبر (11 شهریور ماه)عرضه شد. متاسفانه در حال حاضر این محصول صرفا در بازار چین قابل دسترس بوده و احتمالا در آینده‌ای نزدیک از مرزهای این کشور خارج نخواهد شد.

وبسایت The Elec در رابطه با فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ گزارش می‌دهد که غول کره‌ای برای پیاده‌سازی این ایده به‌دنبال استفاده از فرآیند برش لیزری موسوم به HIAA (ناحیه حفره فعال) است. تجهیزات HIA دارای 2 گونه مختلف با اسامی HIAA 1 و HIAA 2 هستند. در تجهیزات HIAA 1 حفره نمایشگر به یکباره ایجاد می‌شود؛ در حالی‌که هنگام استفاده از تجهیزات HIAA 2 تعداد زیادی حفره بسیار کوچک بر روی نمایشگر تعبیه خواهد شد. سامسونگ به منظور پیاده‌سازی فناوری UDC از تجهیزات HIAA 2 استفاده می‌کند.

با این‌حال خروجی ایده موردنظر سامسونگ نشان می‌دهد که در ساختار نمایشگر ابدا هیچ حفره‌ای مشاهده نخواهد شد. دوربین جلویی دستگاه نیز کاملا شفاف است. صرفنظر از روش مورد استفاده توسط سامسونگ، بازده تولید آن کماکان پایین است. در کنار توسعه فناوری UDC ماژول دوربین نیز بایستی متناسب با آن تولید شود. این پدیده بدان معناست که بر روی ساختار حسگر دوربین نیز بایستی کارهای زیادی انجام شود. استقرار ماژول دوربین در زیر نمایشگر مستلزم کاهش ضخامت آن است. بعلاوه وجود یک ابزار نرم‌افزاری جهت اصلاح اعوجاجات رنگی امری ضروری خواهد بود. بدیهی است که به‌کارگیری فناوری UDC مستلزم انجام تلاش‌های فراوان است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که سامسونگ دیسپلی از سال گذشته تجهیزات HIAA 2 را در اختیار دارد. اگرچه با گذشت بیش از 1 سال از این موضوع کمپانی کماکان بایستی بر روی فناوری مذکور کار کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH