افزایش چشمگیر واردات تلفن همراه به کشور با وجود گرانی و شیوع کرونا!

فرهاد جاویدی، مدیر کل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منطقه شمال کشور از افزایش چشمگیر واردات تلفن هوشمند طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد. رگولاتوری منطقه شمال یکی از 9 منطقه رگولاتوری کشور است که استان‌های تهران، مازندران، البرز و سمنان را تحت پوشش دارد؛ همچنین 92 درصد از تلفن‌های همراه وارداتی از منطقه رگولاتوری شمال وارد کشور می‌شود.

مدیر کل رگولاتوری منطقه شمال کشور، اعلام کرد: طی شش ماه ابتدایی سال جاری، ثبت سفارش و ترخیص کالا از پایانه‌های گمرکی شمال، بیش از 75 درصد رشد داشته است. واردات تلفن همراه از این منطقه نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش 48 درصدی داشته و به 5 میلیون و 200 هزار دستگاه رسیده که رقمی قابل توجه است.

به نظر می‌رسد، شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم موجب شده تا علی‌رغم افزایش نرخ ارز، نیاز به تلفن همراه افزایش پیدا کند.

فرهاد جاویدی اعلام کرد: بیش از 70 درصد کل واردات حوزه ICT در کشور از رگولاتوری منطقه شمال صورت می‌گیرد، از لحاظ آماری در حوزه ICT طی شش ماه نخست سال جاری تعداد 2373 درخواست ترخیص کالا در این منطقه ثبت شده و این درحالی که است که در زمان مشابه سال گذشته تعداد ترخیص کالا از این منطقه تنها 1504 عدد بوده است. با این وجود رشد 57 درصدی در ترخیص کالا ICT در رگولاتوری دیده می‌شود.

مدیر کل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال کشور در ادامه با اشاره به تعداد درخواست ترخیص تلفن همراه در این منطقه گفت: تعداد درخواست ترخیص گوشی تلفن همراه در این منطقه طی شش ماه نخست سال گذشته 998 مورد بود که این تعداد با رشد 93 درصدی به 1927 مورد در شش ماه ابتدایی امسال رسید.

جاویدی در پایان گفت: تعداد تلفن‌های ترخیص شده در دو فصل نخست سال جاری با افزایش 48 درصدی به رقم 5 میلیون و 200 هزار دستگاه رسیده است، این تعداد در زمان مشابه سال گذشته 3 میلیون و 500 هزار عدد تلفن همراه بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH