اسپاتیفای مانع از انتقال کتابخانه‌های موسیقی به سایر سرویس‌ها خواهد شد!

اسپاتیفای در گذشته از اپل به‌دلیل سیاست‌های ضدرقابتی این شرکت به شدت انتقاد کرده است. در حقیقت این سرویس پخش موسیقی اخیرا به ائتلافی از برنامه‌ها پیوسته که امیدوارند با اقدامات غول کوپرتینویی مقابله کنند. این اقدام با تحسین برخی توسعه‌دهندگان مواجه شده است؛ اما همین موضوع موجب شده تا تصمیم اخیر اسپاتیفای به اقدامی بحث‌ برانگیز تبدیل شود.

به آسانی از اسپاتیفای استفاده کنید؛ اما از آن خارج نشوید

سرویس پخش موسیقی (به نقل از وبسایت MacRumors) اعلام کرده اپلیکیشنی موسوم به SongShift با انتقال کتابخانه‌های موسیقی به مردم کمک می‌کند تا از یک سرویس به سرویسی دیگر نقل مکان نمایند. اکنون این برنامه بایستی روند انتقال آرشیو موسیقی از اسپاتیفای را متوقف کند. بر اساس اعلام اسپاتیفای چنان‌چه SongShift و توسعه‌دهندگان برنامه‌های مشابه این درخواست را نادیده بگیرند؛ این شرکت مجوز دسترسی آن‌ها به Spotify SDK را لغو خواهد کرد.

با این‌حال توسعه‌دهندگان کماکان قادر به انتقال کتابخانه‌های موسیقی به اسپاتیفای خواهند بود. به‌عبارت دیگر سرویس سوئدی پخش موسیقی مایل است تا SongShift بدون کوچک‌ترین دردسر فرآیند انتقال کتابخانه‌های موسیقی به اسپاتیفای را اجرا نماید؛ اما مایل نیست کاربران به آسانی به برخی سرویس‌های رقیب نظیر اپل موزیک یا Deezer روی بیاورند.

از قضا کمپانی رقیب یعنی اپل کماکان امکان دسترسی به SDK را در اختیار SongShift و سایر اپلیکیشن‌های ثالث قرار داده است. بنابراین این سرویس به مشتریان اجازه می‌دهد تا با حداقل دردسر به/از اپل موزیک مهاجرت کرده و از آن استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH