اپل از آی‌فون 12 با نمایشگر اولد و اتصال 5G رسما رونمایی کرد

اگرچه این رویداد احتمالا کمی دیرتر از موعد معمول اتفاق افتاده است؛ اما کمپانی اپل بالاخره از گوشی آی‌فون 12 خود رسما رونمایی کرد. این هندست همانند آی‌فون 11 و آی‌فون XR از نمایشگری با اندازه مشابه 6.1 اینچی بهره می‌گیرد. این مدل جدیدترین نسخه اصلی آی‌فون و احتمالا پرطرفدارترین آن‌ها به‌شمار می‌رود. آی‌فون 12 در عوض به‌کارگیری نمایشگر LCD از یک پنل اولد بهره گرفته است. مطابق شایعات پیشین این هندست دارای قسمت‌های جانبی مسطح و ظاهر کلی نزدیک به آی‌پد پرو و آی‌پد ایر (بعلاوه آی‌فون 4 از سالیان گذشته) است.

آی‌فون 12 در مدل‌های رنگی مشکی، سفید، آبی، قرمز و سبز روانه بازار می‌شود. این هندست صرف‌نظر از قسمت‌های جانبی مسطح خود کماکان تا حدود زیادی به آی‌فون 11 شباهت دارد. کماکان شاهد به‌کارگیری ناچ در قسمت فوقانی نمایشگر هستیم. این ناچ از فناوری فیس آی‌دی اپل میزبانی می‌کند. با این‌حال اندازه حواشی اطراف نمایشگر کاهش یافته است؛ موضوعی که یکی دیگر از مزایای به‌کارگیری پنل‌های اولد به‌شمار می‌رود. در قسمت پشتی نیز آی‌فون 12 مجهز به 2 سنسور دوربین است که درون یک دایره شیشه‌ای مات قرار گرفته و این موضوع موجب ایجاد تضاد مناسبی با سایر بخش‌های پنل پشتی براق گوشی شده است.

نمایشگر اولد آی‌فون 12 دارای حداکثر روشنایی 1200 نیتی بوده و از فناوری‌های دالبی ویژن، HDR 10 و HLG پشتیبانی می‌کند. توان پردازشی جدیدترین مدل آی‌فون اپل از طریق پردازنده بومی و جدید A14 Bionic تامین می‌شود. بر اساس اعلام کمپانی این محصول نخستین اسمارت‌فون مجهز به تراشه‌ای با معماری 5 نانومتری به‌شمار خواهد رفت. این پدیده به ارتقاء کارآیی و بهره‌وری دستگاه کمک نموده است. اپل ادعا می‌کند که این پردازنده در مقایسه با تراشه‌های پرچم‌دار موجود در اسمارت‌فون‌های اندرویدی تا 50 درصد سریع‌تر است. در خصوص توان پردازنده گرافیکی نیز اپل اعلام کرده که آی‌فون 12 از کلیه گوشی‌های موبایلی برتر ظاهر می‌شود.

آی‌فون 12 نشان‌دهنده نخستین اقدام مهم اپل در زمینه فناوری‌های موبایلی 5G است. هانس وستبرگ؛ مدیرعامل شرکت مخابراتی ورایزن به منظور اعلام خبر راه‌اندازی شبکه 5G زیر 6 گیگاهرتز این شرکت در سراسر ایالات‌متحده در رویداد اخیر حاضر شد. اپل اعلام کرده که به منظور دستیابی به عملکردی ایده‌آل در بستر شبکه و حفظ تعادل در شارژدهی باتری گوشی آی‌فون 12 را طراحی نموده است. در صورت عدم نیاز فعالیت‌های کاربر به سرعت بالای شبکه 5G “حالت داده هوشمند” از اتصال LTE استفاده خواهد کرد. اپل اعلام کرده که به منظور اطمینان از عملکرد روان آی‌فون 12 این هندست را با 100 شبکه مخابراتی مختلف در 30 کشور جهان تست نموده است.

آی‌فون 12 مجهز به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6 و یک دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی است. بدین‌ترتیب دوربین اصلی آی‌فون 12 مجهز به سریع‌ترین دیافراگم در گوشی‌های آی‌فون تا به امروز است. بر اساس اعلام اپل عملکرد دوربین در شرایط نوری ضعیف بهبود یافته است. همچنین کمپانی به منظور افزایش حداکثری سطح جزئیات و محدوده دینامیکی عکس‌ها به تلاش‌های خود در راستای توسعه عکاسی محاسباتی ادامه داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH