اپل آی‌فون 12 پرو و پرو مکس رسما معرفی شدند

اپل دقایقی پیش در مراسم آنلاین خود از سری جدید آیفون 12 رونمایی کرد، خانواده جدید آیفون‌های اپل شامل چهار عضو با نام‌های آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس می‌شود. دو گوشی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس با مشخصات عالی و قابلیت‌های جدید معرفی شدند و در ادامه مشخصات کامل این دو مدل را خواهید دید.

مشخصات کلی آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس:

  • نمایشگر 6.1 اینچ برای آیفون 12 پرو و 6.7 اینچ برای آیفون 12 پرومکس
  • پنل صفحه نمایش اولد با فناوری Super Retina XDR
  • پردازنده A14
  • سیستم عامل iOS 14
  • حافظه رم 6 گیگابایتی
  • حافظه اصلی در نسخه‌های 128، 256 و 512 گیگابایت
  • دوربین سه‌گانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 12 مگاپیکسل
  • مجهز به فناوری‌ 5G
  • قیمت پایه برای آیفون 12 پرو 999 دلار، آیفون 12 پرومکس 1099 دلار

طراحی زیباتر و مقاوم‌تر از همیشه

طراحی سری آیفون 12 با بدنه باریک‌تر، سبک‌تر و مقاوم‌تر، تغییرات جزئی اما مفید و کاربردی به خود دیده و به بلوغ مورد انتظار در میان محصولات آیفون رسیده است. در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس از فریم فولادی و بدنه شیشه‌ای با محافظ جدید سرامیک شیلد استفاده شده است، با این اوصاف این دو مدل در برابر ضربه، خط و خش، سقوط و تا 30 دقیقه از نفوذ آب در عمق 6 متر مقاوم هستند. حاشیه دور نمایشگر در خانواده جدید آیفون به حداقل رسیده و می‌توان گفت آیفون 12 تا حدودی با نمایشگر بدون حاشیه طراحی شده است. در قسمت بالای نمایشگر بریدگی کشیده برای دوربین سلفی و سنسورهای مختلف دیده می‌شود که در طراحی آیفون‌های پیشین اپل نیز شاهد این بریدگی در قسمت بالایی نمایشگر بودیم. آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس در چهار رنگ خاکستری، طلایی، استیل ضد زنگ و آبی عرضه خواهند شد.

صفحه نمایش جذاب سوپر رتینا

اپل در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس از صفحه نمایش جدید اولد سوپر رتینا XDR استفاده کرده است، این نمایشگر در آیفون 12 پرو در اندازه 6.1 اینچ و در آیفون 12 پرومکس در اندازه 6.7 اینچ طراحی شده است. نمایشگر سری جدید آیفون از 458 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد، همچنین از روشنایی تا 1200 نیت، دالبی ویژن، HDR10 ،HLG پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر همچنین عملکرد فوق‌العاده‌ای در نمایش رنگ به ویژه در تصاویر تاریک دارد و جزئیات را به خوبی به نشان می‌دهد.

پردازنده جدید و فناوری 5G از موارد قابل پیش‌بینی

اپل در سری آیفون 12 از پردازنده جدید بایونیک A14 استفاده کرده است، این پردازنده 5 نانومتری کوچک‌ترین پردازنده موبایلی در جهان است، تاکنون شرکت‌های اپل، سامسونگ و کوالکام موفق به تولید پردازنده‌های 7 نانومتری شده بودند. پردازنده 6 هسته‌ای A14 با بیش از 11 میلیون ترانزیستور و GPU داخلی، علاوه بر بهبود در اندازه نسبت به پردازنده‌ A13، از نظر قدرت پردازشی نیز عملکرد بهتری نسبت به این پردازنده دارند و قلب تپنده خانواده آیفون 12 خواهد بود.

تمامی مدل‌های آیفون 12 به فناوری 5G مجهز شده‌اند، البته اپل آیفون‌های جدید خود را به گونه‌ای طراحی کرده که در مواقع لزوم بتوان دسترسی به فناوری 5G را فعال کرد و در حالت عادی اتصال به شبکه عادی میسر نخواهد بود. به همین جهت اپل از مودم‌های کوالکام X55 به صورت جداگانه در آیفون 12 استفاده کرده و پردازنده A14 مجهز به مودم داخلی 5G نیست.

آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس از 6 گیگابایت رم بهره می‌برند، همچنین اپل حافظه داخلی 64 گیگابایت را کنار گذاشت و سری جدید آیفون را در سه نسخه 128، 256 و 512 تولید می‌کند. بر خلاف انتظار در سری جدید آیفون خبری از درگاه USB-C نیست و این شرکت همچنان از درگاه لایتنینگ استفاده کرده است.

دوربین سه‌گانه با قابلیت‌های جدید

اپل در مراسم آنلاین خود بیشترین زمان را به معرفی امکانات و قابلیت‌های دوربین سه‌گانه آیفون 12 پرو و پرومکس اختصاص داد. دوربین سه‌گانه دو مدل بالارده آیفون 12 از سنسورهای 12 مگاپیکسل تله‌فوتو و عریض، فوق عریض و سنسور ToF 3D بهره می‌برند اما قابلیت‌های جدید این دوربین موجب شده تا آیفون 12 پرو و آبفون 12 پرومکس کیفیت تصاویر فوق‌العاده‌ای داشته باشند. دوربین التراواید آیفون 12 پرو با دیافراگم f/1.6  توانایی جذب نور بیشتر تا 27 درصد در محیط‌های تاریک را دارد، البته دوربین آیفون 12 پرومکس سنسور بزرگ‌تری دارد که موجب می‌شود این دوربین 87 درصد جذب نور بهتری داشته باشد. سنسور اولتراواید آیفون 12 پرومکس به حسگرلرزش‌گیر متحرک مجهز شده در دو مدار X  و Y حرکت می‌کند و  واکنش بسیار سریعی دارد.

دوربین تله‌فوتو در آیفون 12 پرومکس با دیافراگم f/2.0 دارای بزرگنمایی 2.5 برابری و مدل آیفون 12 پرو با دیافراگم f/2.2 دارای بزرگنمایی 2 برابری است. دوربین اولتراواید در هر دو مدل دارای زاویه دید 120 درجه و دیافراگم f/2.4 است.

اپل برای اولین بار در جهان تلفن هوشمندی را طراحی کرده که قابلیت ضبط ویدوی HDR دارد، این قابلیت با نام Dolby Vision HDR مستقیما از دوربین، ویدئو‌های HDR را بدون نیاز به ویرایش، با رنگ‌بندی طبیعی و زنده ضبط می‌کند. لنزهای LiDAR دوربین آیفون 12 پرو و پرومکس، دیگر ویژگی جدید این دو مدل است که علاوه بر فوکوس تا 6 برابر سریع‌تر، با وجود آن می‌توانید از قابلیت‌های سه‌بعدی واقعیت افزوده بهره ببرید.

همچنین قابلیت جدیدی با عنوان Apple ProRAW به دوربین‌های آیفون 12 پرو و پرومکس اضافه شده که امکان تصویربرداری با جزئیات کامل همراه با 700 میلیون رنگ را ارائه می‌دهد. با قابلیت Apple ProRAW ویژگی Deep Fusion برای کنتراست بهتر تصاویر و نمایان شدن جزئیات در مناطق تاریک تصویر و ویژگی Smart HDR برای رنگ‌بندی بهتر و طبیعی‌تر تصاویر به دوربین دو مدل اپل اضافه شده‌اند.

باتری و شارژرهای جدید MagSafe

اپل در مراسم خود از شارژرهای جدید با نام مگ سیف رونمایی کرد، این شارژرها به صورت مغناطیسی به پشت آیفون متصل می‌شوند و باتری با به صورت وایرلس شارژ می‌کنند. هر دو مدل آیفون 12 پرو و پرومکس از شارژ 18 واتی که در 30 دقیقه قابلیت شارژ 50 درصد باتری را دارد، پشتیبانی می‌کنند. شارژ سریع بی‌سیم 15 واتی نیز با استفاده از شارژر مگ سیف در دسترس است. اما باید بدانید که در جعبه گوشی خبری از شارژر نیست و می‌بایست آن را به صورت جداگانه خریداری کنید!!

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH