آ‌ی‌فون‌های جدید اپل بدون ایربادز و شارژر دیواری عرضه خواهند شد!

سری جدید آی‌فون 12 اپل بدون شارژر دیواری یا ایرپادهای لایتنینگ در بسته‌بندی دستگاه عرضه خواهند شد. کمپانی امروز اعلام کرد که این اقدام با هدف کاهش تاثیرات محیطی گوشی انجام شده است. در عوض این هندست‌ها صرفا با یک کابل USB-C به لایتنینگ عرضه خواهند شد. اپل اعلام کرده که بنابر دلایل زیست‌محیطی سری آی‌فون 12 بدون شارژر یا هدفون روانه بازار می‌شود. آی‌فون‌های جدید مشابه‌ مدل‌های امسال اپل واچ فاقد شارژر دیواری هستند. غول کوپرتینویی می‌گوید این اقدام به‌معنای کاهش مصرف مواداولیه در ازای فروش هر دستگاه آی‌فون است. بعلاوه این موضوع امکان کاهش اندازه جعبه خرده فروشی گوشی را فراهم می‌کند. این پدیده بدان معناست که ظرفیت حمل و نقل در یک پالت 70 درصد افزایش خواهد یافت. همچنین میزان انتشار کربن در طبیعت نیز کاهش پیدا می‌کند. اپل تخمین می‌زند که این اقدام ‌به‌طور کلی موجب کاهش انتشار بیش‌ از 2 میلیون تن کربن در هر سال می‌شود. این میزان معادل حذف 450 هزار خودرو از جاده‌ها در هر سال است.

اپل اعلام کرده که با هدف کاهش اندازه جعبه آی‌فون اقدام به عرضه این هندست بدون ابزارهای جانبی نموده است

گزارشات پیشین پیرامون این تغییرات با خشم گسترده کاربران در فضای آنلاین مواجه شد. برخی افراد معتقدند که این اقدامات بیش‌از آن‌که برای حفاظت از محیط زیست اجرا شده باشند؛ با هدف افزایش حاشیه سود اپل و کاهش هزینه‌های نقل و انتقال محصولات کمپانی عملی می‌شوند. به هرحال صرفنظر از انگیزه‌های اپل چنین اقدامی احتمالا موجب کاهش میزان تولید ضایعات الکترونیکی خواهد شد.

اپل در جریان مراسم رونمایی از اسمارت‌فون‌های جدید خود اعلام کرد که در حال حاضر 700 میلیون هدفون لایتنینگ و همچنین 2 میلیارد آداپتور شارژ اپل در جهان وجود دارد؛ موضوعی که نشان می‌دهد اکثر کاربران از پیش‌تر هر 2 ابزارجانبی را در اختیار دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH