حمله سایبری گسترده به دو سازمان مهم دولتی تائید شد

ابولقاسم صادقی، معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، از حمله گسترده سایبری به دو سازمان دولتی در روز دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد.

مرکز ماهر نیز روز گذشته طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حمله سایبری گسترده‌ای به دو سازمان دولتی شکل گرفته و این موضوع در حال رفع است. در همین راستا ابولقاسم صادقی به حضور در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد:  در روزهای 26 شهریور و 3 مهر نیز هشدارهایی از طرف مرکز ماهر اعلام شد که در سایت ماهر وجود دارد. اما حملات هفته جاری در ابعاد وسیعی رخ داد، البته باید بگوییم تجربه مقابله با حملات سایبری بزرگ‌تری را در گذشته داشته‌ایم.

معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در پاسخ به اینکه آیا حملات انجام شده آسیبی به این دو سازمان مهم ایجاد کرده است یا خیر؟ گفت:

وقتی حمله‌ای رخ می‌دهد نمی‌توانیم بگوییم که اتفاقی نیفتاده است. اما مهم‌ترین مسئله در برخورد با چنین حملاتی، واکنش سریع، هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های امنیتی مربوطه برای مقابله با این اتفاق است تا آسیب‌ها را به حداقل برسانیم که همین اتفاق نیز رخ داد. در هفته جاری مرکز ماهر، افتای ریاست جمهوری و پلیس فتا به‌طور موازی این حملات را رصد می‌کردند و اطلاعات آن گزارش می‌شد.

صادقی ادامه داد: مرکز ماهر و تمامی دستگاه‌هایی که در حوزه امنیت ملی فعالیت می‌کنند، شبانه‌روز در حال توسعه زیرساخت‌های خود هستند تا بتوانند مقابل چنین حملاتی به شکلی موثر ایستادگی کنند. کارشناسان ما نیز در حال فعالیت هستند تا اطلاع‌رسانی چنین اتفاقاتی از طریق مبادی رسمی صورت بگیرد، چرا که انتشار اخبار نادرست و کذب در شبکه‌های اجتماعی موجب نگرانی مردم می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH