همزمان با روز عصای سفید؛ انتصاب یک نخبه نابینا به عنوان مشاور وزارت ارتباطات

به مناسبت فرا رسیدن روز امنیت عصای سفید، وزارت ارتباطات اعلام کرد که از این پس یکی از نخبگان نابینا کشور به عنوان مشاور در این وزارتخانه فعالیت خواهد کرد.

طبق اطلاعیه روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، همزمان با 15 اکتبر که به روز امنیت عصای سفید یا روز جهانی نابینایان مشهور شده، این وزارتخانه برای تحقق امکان کاربردی شدن اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های بومی برای نابینایان، آقای امیر سلیمانی را به عنوان یک نخبه نابینا به‌عنوان مشاور وزارتخانه منصوب کرد.

حدود دوهفته پیش بود که محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات با ارسال پستی در اینستاگرام خود از دیدار با یک نابینا خبر داد، طبق گفته وزیر ارتباطات آقای امیر سلیمانی نامه‌ای را به خط بریل برای ایشان ارسال می‌کنند که باب آشنایی وزیر با این نخبه نابینا می‌شود، آقای سلیمانی در دیدار با آذری جهرمی از متناسب نبودن اپلیکیشن‌های ایرانی برای استفاده نابینایان گله‌مند بودند و نمونه‌هایی از برنامه‌های خارجی را که امکانات ویژه‌ای برای نابینایان داشتند، به وزیر نشان می‌دهند.

وزیر در همان روز قول می‌دهد که پیگیر بهبود‌سازی اپلیکیشن‌ها برای نابینایان باشند و حالا انتصاب آقای سلیمانی به عنوان مشاور وزارت ارتباطات نیز در همین راستا صورت گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH