آی‌فون‌های نسل آینده اپل به فناوری تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر مجهز می‌شوند

اگرچه فناوری فیس آی‌دی اپل تقریبا به همان میزان مورد ادعا در تبلیغات کارآیی دارد؛ اما برخی مواقع استفاده از اثرانگشت بسیار کارآمدتر به‌نظر می‌رسد. این موضوع موجب شده تا برخی کاربران کنجکاو باشند که ببینند آیا اپل به‌صورت بالقوه قادر به پیاده‌سازی هر 2 ایده در مدل‌های آینده آی‌فون خواهد بود یا خیر. اگرچه اپل در گوشی‌های سری آی‌فون 12 خود مجددا از فناوری تاچ آی‌دی بهره‌برداری نکرد؛ اما بر اساس برخی شایعات مخابره شده تاچ آی‌دی یکی از مشخصه‌هایی است که اپل کماکان خواهان به‌کارگیری مجدد آن است.

توئیت اخیرا منتشر شده توسط یک شخص خبرچین با نام L0vetodream@ به این موضوع اشاره نموده است. بر اساس محتوای این توئیت به‌کارگیری فناوری تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر در گوشی‌های آی‌فون کماکان سناریویی محتمل است. با توجه به این‌که اکنون در خصوص گوشی آی‌فون 13 اپل هیچ‌گونه جزئیاتی اعلام نشده است؛ لذا با اطمینان می‌توان حدس زد که مشخصه مذکور نهایتا در مدل‌های سال 2021 آی‌فون مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر مشخصه جدیدی نیست و بسیاری از تولیدکنندگان هندست‌های اندرویدی پیش‌تر از این فناوری در محصولات خود استفاده نموده‌اند. بنابراین همان‌طور که می‌دانیم؛ اپل در زمینه به‌کارگیری این فناوری‌ واقعا پیشگام نیست. بنابراین غول کوپرتینویی احتمالا ایده اختصاصی خود را عملی خواهد کرد. این فناوری احتمالا دارای عملکرد مطلوب‌تری بوده و یا همراه با یک مشخصه منحصربه‌فرد ارائه خواهد شد.

البته اکنون نخستین بار نیست که شاهد انتشار اخباری پیرامون فناوری تاچ آی‌دی یکپارچه با نمایشگر برای آی‌فون هستیم. پیش‌تر یک گزارش مخابره شده توسط خبرگزاری بلومبرگ نیز ادعا کرد که این قابلیت احتمالا در اوایل سال 2021 و به‌همراه مدل‌های آینده آی‌فون معرفی می‌شود. البته کماکان توصیه می‌شود تا به صحت و سقم این اظهارات با دیده تردید بنگرید. اما از آن‌جا که اپل به‌ندرت در خصوص شایعات اظهارنظر کرده یا آن‌ها را تائید می‌کند؛ لذا برای روشن شدن موضوع ناچارا بایستی منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH