گلکسی S21 5G سامسونگ با ماژول دوربین جدید و نمایشگر تخت عرضه می‌شود

اکنون مدتی است که شاهد انتشار شایعات جدید پیرامون سری گلکسی S21 سامسونگ هستیم. در فاصله 3 ماه مانده به موعد رونمایی از این هندست‌ها کماکان ابهامات زیادی به قوت خود باقی‌مانده است. خوشبختانه یک شخص خبرچین با نام استیو همرستوفر تصاویر اولیه و ویدیوی 360 درجه‌ای از پرچم‌داران نسل آینده سامسونگ را منتشر کرده است.

سامسونگ بر روی یک ماژول دوربین جدید و کاملا منحصربه‌فرد کار می‌کند

تصویر منتشر شده امروز نسخه استاندارد اسمارت‌فون گلکسی S21 5G را نمایش می‌دهد. این هندست دارای ظاهری بازنگری شده بوده و با محوریت طراحی ماژول دوربین کاملا جدید تولید می‌شود؛ موضوعی که به تمایز هرچه بیش‌تر این هندست کمک کرده است. سامسونگ ماژول دوربین کاملا مشکی و نسبتا کسالت‌بار مورد استفاده در گلکسی S20 را کنار گذاشته و در عوض از ماژول دوربین با رنگ‌آمیزی مشابه بدنه گوشی بهره گرفته است. هر یک از حسگرهای دوربین به‌صورت مجزا داخل ماژول تعبیه شده‌اند و از این منظر شباهت بسیار زیادی با گلکسی نوت 20 اولترا دارند. همچنین برجستگی ماژول دوربین نیز به نوبه خود بر روی قاب فلزی گوشی خم شده است.

تصویر CAD از سامسونگ گلکسی S21 5G

به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای افزایش تعداد سنسورهای دوربین در پرچم‌دار سال 2021 خود هیچ برنامه‌ای ندارد. بر این اساس گلکسی S21 مجهز به دوربین پشتی سه‌گانه خواهد بود. اگرچه بر اساس پیش‌بینی‌ها به منظور ارتقاء کیفیت عملکرد دوربین شاهد اصلاحاتی معمول در سنسورها خواهیم بود.

گلکسی S21 در نمای جلویی از شباهت بسیار زیادی با گلکسی S20 برخوردار است

سامسونگ به دلیل استفاده از الگوی طراحی مینیمالیستی در پنل جلویی اسمارت‌فون گلکسی S20 مورد ستایش قرار گرفت و تصاویر لو رفته نشان می‌دهند که غول کره‌ای این‌بار نیز به منظور طراحی ایده‌آل گلکسی S21 تمام تلاش خود را به‌کار گرفته است. گلکسی S21 5G به لطف استفاده از نمایشگر 6.2 اینچی با حفره کروی‌شکل از ظاهری تقریبا یکسان با هندست نسل قبلی برخوردار است. سامسونگ این‌بار نیز از حواشی باریک در اطراف نمایشگر بهره گرفته و ضخامت چانه تحتانی نمایشگر نیز ظاهرا اندکی کاهش یافته است. تمامی موارد فوق بدان معناست که اسمارت‌فون‌های گلکسی S21 5G و گلکسی S20 5G تقریبا دارای ابعاد مشابهی هستند. ارتفاع هر 2 هندست معادل 151.7 میلی‌متر بوده و ضخامت آن‌ها نیز بدون احتساب برجستگی ماژول دوربین برابر با 7.9 میلی‌متر است. با این‌حال پهنای این 2 دستگاه تا حدودی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. پهنای گلکسی S21 برابر با 71.2 میلی‌متر است؛ در حالی‌که پهنای گلکسی S20 تنها معادل 69.1 میلی‌متر بود. به منظور مشاهده ویدیوی 360 درجه‌ای مربوط به گلکسی S21 کافیست اینجا کلیک کنید.


با توجه به جزئیات قابل مشاهده در تصاویر می‌توان پی برد که اسپیکر تحتانی و درگاه USB-C سایر امکانات هندست را تشکیل می‌دهند. مطابق روال معمول در سمت راست بدنه گوشی شاهد استقرار دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا هستیم. همچنین گلکسی S21 5G همانند پرچم‌داران امسال سامسونگ فاقد جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود.

مشخصات، زمان معرفی و عرضه اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S21 5G

گلکسی S21 احتمالا به‌همراه تراشه پرچم‌دار نسل آینده کوالکام موسوم به اسنپ‌دراگون 875 در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. همچنین کشورهای اروپایی و اکثر بازارهای بین‌المللی دیگر نیز پذیرای نسخه‌ای از هندست با تراشه جدید اگزینوس 1000 یا اگزینوس 2100 خواهند بود.

این تراشه‌ها احتمالا با حداقل 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی به‌کار گرفته می‌شوند. پیکره‌بندی‌های دیگری از این هندست با ظرفیت رم و حافظه‌داخلی بالاتر نیز احتمالا در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت. بر اساس پیش‌بینی‌ها گلکسی S21 از یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی مشابه با نمونه مورد استفاده در گلکسی S20 بهره خواهد برد. با این‌حال مدت شارژدهی باتری احتمالا افزایش خواهد یافت؛ زیرا سامسونگ احتمالا از مودم‌های 5G با بهره‌وری انرژی بالاتر و یک تراشه 5 نانومتری بهره‌برداری خواهد کرد. استفاده از هر 2 المان فوق موجب صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی خواهد شد.

برخی گزارشات جدید ادعا می‌کنند که سامسونگ قابلیت پشتیبانی از آداپتورهای شارژ 25 واتی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد؛ اما این شارژر احتمالا همراه با بسته‌بندی گوشی عرضه نخواهد شد.

تصاویر CAD از سامسونگ گلکسی S21 5G

گزارشات اخیر نشان می‌دهند که سامسونگ تصمیم گرفته تا از اسمارت‌فون‌های گلکسی S21، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 اولترا در ماه ژانویه و 1 ماه زودتر از موعد معمول رونمایی کند. استیو همرستوفر نیز این برنامه زمانی را تائید نموده است. چنین رویکردی به سامسونگ امکان خواهد داد تا فروش هندست‌های خود را در ماه فوریه آغاز نموده و نهایتا از عدم وجود رقیب در بازار به نفع خود بهره‌برداری کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH