شیائومی شارژر بی‌سیم 80 واتی جدید خود را به‌زودی عرضه می‌کند

در حال حاضر شارژر بی‌سیم شیائومی با قابلیت شارژ سریع 55 واتی در بازار قابل دسترس است. اما ظاهرا این شارژر به اندازه کافی سریع نیست. کمپانی چینی به تازگی خبر تولید یک فست شارژر بی‌سیم 80 واتی را اعلام نموده است. این شارژر قادر به شارژ کامل یک باتری طی مدت تنها 19 دقیقه خواهد بود. معاون ارشد کمپانی با انتشار ویدیویی از فرآیند شارژ سریع نشان داد که شارژر جدید به لحاظ ظاهری شباهت زیادی با مدل فعلی دارد. وی همچنین ادعا کرد که شارژر جدید موفق به ثبت رکوردهای جدید جهانی شده است؛ چرا که سرعت آن در مقایسه با فست شارژر بی‌سیم آینده 2 برابر سریع‌تر است (این شارژر در واقع همان استند بی‌سیم سوپرشارژ 40 واتی هواوی است).

فست شارژر 55 واتی پیش‌تر در ماه آگوست به‌همراه اسمارت‌فون پرچم‌دار می 10 اولترا معرفی شد. این هندست از قابلیت شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کرد و در تست‌های انجام شده میزان شارژ باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی آن ظرف مدت تنها 26 دقیقه از 0 به 100 درصد رسید.

شیائومی به منظور دستیابی به سرعت باورنکردنی 80 واتی از معماری شارژ بی‌سیم با بهره‌وری بالاتر همراه با یک تراشه اختصاصی و سیستم سیم‌پیچ مستقل بهره گرفته است. همچنین کمپانی از اتصالات چندقطبی MTW، باتری‌های دوگانه سری 6C در اسمارت‌فون و برخی تکنیک‌های شتاب‌دهنده نرم‌افزاری بهره گرفته است. حتی پس از استاندارد صنعتی معادل با 800 نوبت شارژ کامل، باتری دستگاه کماکان 90 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ خواهد کرد.

گوشی نمایش داده شده در این ویدیو از ظاهری مشابه با می 10 اولترا برخوردار است. این هندست مجهز به نمایشگری با لبه‌های خمیده و یک حفره کروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ صفحه‌نمایش است. با این‌حال از آن‌جا که ویدیوی تبلیغاتی به ظرفیت 4000 میلی‌آمپرساعتی باتری اشاره دارد؛ لذا این دستگاه به وضوح یک نمونه اولیه محسوب می‌شود.

امیدواریم که این فناوری با پرچم‌دار آینده کمپانی روانه بازار شود؛ هندستی که می 11 پرو نام داشته و احتمالا در ماه‌های آغازین سال 2021 عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH