پتنت جدید سامسونگ نشان‌دهنده یک گوشی خلاقانه گلکسی S با نمایشگر انعطاف‌پذیر است

به‌نظر می‌رسد که کمپانی سامسونگ در عرصه گوشی‌های تاشو و دستگاه‌های مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر نقش یک رهبر خلاق را ایفا می‌کند. اکنون یک پتنت کشف شده توسط وبسایت LetsGoDigital (به نقل از وبسایت Mspoweruser) تصویری اجمالی از دستگاهی را نشان می‌دهد که احتمالا یک اسمارت‌فون سری گلکسی S سامسونگ مجهز به نمایشگر انعطاف‌پذیر بوده و با وجود اسپیکرهای اضافی می‌تواند پخش صدا با کیفیتی برتر را تضمین نماید.

سامسونگ گلکسی زد فولد 2

بر اساس محتوای پتنتی که توسط دفتر ثبت مالکیت معنوی جهان (WIPO) منتشر شده است؛ نمایشگر دستگاه به احتمال فراوان می‌تواند به‌صورت خودکار به سمت بالا حرکت کرده و فضای بیش‌تری را جهت استقرار بلندگوها و در نتیجه پخش صدا با کیفیت بالاتر فراهم کند. بدین‌ترتیب فضایی اضافی ایجاد خواهد شد. صفحه‌نمایش به سمت بالا جابه‌جا شده و به منظور ایجاد این فضای چشمگیر اضافی بخش عمده‌ای از فضای پشتی قاب را پشت سر می‌گذارد.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که این ایده مشکلات خاصی را در زمینه طراحی به‌همراه خواهد داشت. این سبک طراحی به احتمال فراوان موجب از دست رفتن گواهی حفاظتی IP68 و حتی کاهش میزان دوام دستگاه خواهد شد.

یکی از طراحان وبسایت LetsGoDigital با نام Giuseppe Spinelli (معروف به Snoreyn) با انتشار تصاویری شکل ظاهری احتمالی این اسمارت‌فون را نمایش داده است. شایان به ذکر است که طرح فوق صرفا یک پتنت بوده و اختراعات ثبت شده بعضا به یک محصول واقعی تبدیل نمی‌شوند. همچنین این پتنت‌ها گاها برای مدتی به حال خود رها می‌شوند.

اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا غول فناوری کره‌ای به سمت تولید اسمارت‌فون‌های تاشو و انعطاف‌پذیر گرایش پیدا خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH